Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica

OPINIÓ

Gamificar l'aprenentatge: el poder del joc!

Imma Marín Santiago reflexiona sobre el concepte 'gamificació' aplicat a l'educació. "No es tracta només de fer jocs, o d'utilitzar el joc com a eina educativa per fer més agradable l'estudi", diu Marín, "sinó de posar el joc en el centre del procés educatiu".

La formació, garantia de seguretat i qualitat

Editorial a l'anuari 2013-2014 de la revista 'Lleure'

"Els professionals de les instal·lacions juvenils fa anys que atorguem una gran rellevància al fet de formar-nos i reciclar-nos en les darreres novetats del nostre àmbit d’actuació", afirmen des de l'ACCAC.

Les tres coses que he après de les colònies

Reproduïm l'article de Pedro de Haro sobre la importància de les colònies en l'educació, publicat a Les 3 coses que he après:

A l'estiu, les colònies també són sense gluten

Tots tenim algun record de les nostres colònies d´estiu, aquelles que iniciaven gairebé 3 mesos d’esbarjo i que deixaven enrere, al menys durant un temps, les nostres obligacions de cada dia, matinades, caps de setmana a casa estudiant, horaris establerts,... Les colònies eren sinònim d´un munt de noves experiències i aventures amb amics que fins llavors ens eren desconeguts...

La por dels pares

"La meva filla no va de colònies perquè tinc por que li pugui passar alguna cosa i, a més, és molt delicada amb el menjar i no vull que pateixi".

Anàlisi crítica de la nova normativa de formació en el lleure

Aquest 1 d’octubre ha entrat en vigor la nova normativa de formació d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil. Aquesta nova norma suposa un canvi substancial respecte al marc actual, definit l’any 1995 per la Generalitat de Catalunya i que s’havia mantingut pràcticament intacte des dels seus inicis, havent assolit nivell d’aplicabilitat notable. Com a prova, s’han titulat més de 100.000 monitors d’activitats de lleure a Catalunya.

Reconeixement de la professió

L’Escola Efa, Escola de Formació de l’Acellec (Associació Catalana d’Empreses del Lleure l’Educació i la Cultura) sempre ha ofert una formació amb un discurs professionalitzador, centrat en millorar les competències dels treballadors/es del sector del lleure educatiu.

De colònies

Sí, l'hem tingut de colònies. Fa dos dies el vam deixar a la porta d'un autobús, nosaltres amb el cor encongit i ell carregat amb una motxilla que pesava un ase mort i amb mil recomanacions de la seva mare -"Mira de no perdre la gorra", "Recorda que a la carmanyola hi tens el dinar", "Fes el favor de canviar-te de calçotets cada dia, que ens coneixem"- que Déu n'hi do el que pesaven també.

El lleure, un dret fonamental

Editorial de la revista 'Lleure'. Anuari 2012-2013.

Amb els anys, el lleure ha anat adquirint cada vegada més importància. Hi ha hagut un increment d'infants que participen de les activitats perquè famílies, escoles i entitats han pres consciència de la seva importància socioeducativa. Alhora els diferents agents socials del sector també han ampliat, millorat i professionalitzat l'oferta per adaptar-se a les noves necessitats. Oportunitats de socialització, de vinculació amb el territori, de relacions comunitàries, d'integració social, de participació,... hi ha un cert consens social dels beneficis que ofereix el lleure en el desenvolupament dels infants, que no sempre es poden satisfer des d'altres àmbits educatius com l'escolar o el familiar.

Famílies majors d’edat

Opinió

Opinió de la revista 'Lleure'

Fa temps que sabem que l’escola és la institució socialitzadora per excel·lència. Que allà on les famílies transmeten diversitat de maneres de fer, de tarannàs segons els quals els infants es mouran en societat, comprendran el món i intervindran en l’entorn pel que circulin, l’escola genera motlles. I de fet, aquest és un dels principals encàrrecs que té l’escola: aconseguir emmotllar tots aquests infants tant diversos en un patró, que anomenarem cultura comuna o capital social, garantia de cohesió.
Pàgina 3 de 5
< AnteriorSegüent >
Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: