Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Raimon Goberna | Actualitzat el 22/10/2013

Anàlisi crítica de la nova normativa de formació en el lleure

Aquest 1 d’octubre ha entrat en vigor la nova normativa de formació d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil. Aquesta nova norma suposa un canvi substancial respecte al marc actual, definit l’any 1995 per la Generalitat de Catalunya i que s’havia mantingut pràcticament intacte des dels seus inicis, havent assolit nivell d’aplicabilitat notable. Com a prova, s’han titulat més de 100.000 monitors d’activitats de lleure a Catalunya.
La nova normativa neix amb el repte d’homogeneïtzar la formació a nivell estatal i europeu. En el cas estatal, s’ha assolit l’objectiu, integrant els mòduls en el marc de la formació professional. Això sí, a canvi d’un augment substancial de les hores lectives. En relació al marc europeu no sabem què passarà.

I aquesta nova normativa, compleix amb les expectatives creades? Millora la qualitat de la formació? Facilita la integració amb l’associacionisme? Facilitarà la integració al món del treball?

En primer lloc, la formació és modular i es pot fer a trossos. En aquest sentit, esperem que no es fraccioni massa l’oferta, perquè impediria el bon seguiment i suport als alumnes. A més, aquest aspecte pot impedir que en el cas de la formació ocupacional, aquesta tingui la qualitat que seria esperable.

Respecte el nombre d’hores de la formació, hi ha un augment generalitzat d’hores però s’admet que part d’aquestes siguin semi-presencials. No ens agrada l’augment perquè pot perjudicar l’associacionisme voluntari, ja que significa un augment del cost dels cursos. Per la part lectiva virtual, caldrà veure quines dificultats té l’alumnat per a seguir els cursos. D’altra banda i amb les hores de més, es pot aprofundir més en algunes matèries.

Hi ha d’altres aspectes que no tenen resposta clara, avui: quin tipus d’espais es poden utilitzar, com un alumne podrà certificar la formació, i d’altres. En aquest sentit, creiem que cal fer una feina de definició propera entre les escoles i la Direcció de Joventut, que vagi desgranant la interpretació dels diferents aspectes normatius. Una feina en la qual ens implicarem en el marc de la comissió de formació de la Direcció General de Joventut. 

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Raimon Goberna Secretari General de l'Escola Lliure El Sol
Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: