El Govern de la Generalitat ha aprovat el
decret del Reglament del Registre d’instal·lacions destinades a activitats amb infants i joves (cases de colònies, albergs de joventut, granges escola, aules de natura i campaments juvenils), i de modificació del Reglament d’instal·lacions destinades a activitats amb infants i joves.
Aquest nou reglament substitueix la normativa anterior que hi havia en aquest àmbit i té per objectiu regular el Registre d’instal·lacions destinades a activitats amb infants i joves. És un mecanisme per gestionar les
comunicacions prèvies a la posada en funcionament d’aquest tipus d’equipaments (que també es poden fer a través del
Canal Empresa), així com les relatives a la modificació i alteració de qualsevol de les seves dades registrals. La
Direcció General de Joventut, com a òrgan competent en la matèria de l’Administració de la Generalitat, s’encarregarà de la gestió del Registre.
El Registre inclourà les dades que contenen les comunicacions prèvies a l’inici, la suspensió o el cessament de l’activitat presentades per les persones titulars d’instal·lacions destinades a activitats amb infants i joves. També servirà per mantenir actualitzada i ordenada la informació global sobre aquest sector.
Amb aquest nou reglament s'introdueixen algunes modificacions que afecten el
Decret d'instal·lacions juvenils vigent, el 140/2003, per tal d'adaptar-lo al
nou règim de comunicació prèvia. Sobre aquest assumpte, l'Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC), alerta que "alguns dels articles que s'han modificat poden crear confusió jurídica pel que fa als canvis que hagin de comunicar els titulars d'instal·lacions preexistents". Per això, afegeixen, "l'Associació vetllarà perquè es millorin en una revisió futura del Reglament d'instal·lacions juvenils".
Potser t'interessa: En marxa el nou registre unificat d'instal·lacions juvenils,
S'aprova el Reglament de campaments juvenils o
La comunicació prèvia i el registre d'instal·lacions juvenils ja es poden fer telemàticament.