Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 01/08/2013

S'aprova el Reglament de campaments juvenils

El reglament estableix una sèrie de requisits de caràcter tècnic per garantir la seguretat i la protecció dels campaments, com ara que no es poden ubicar en zones de risc definides als plans de protecció civil.
El Govern ja ha aprovat el nou Reglament de campaments juvenils, que estableix la Llei 38/1991 d’instal·lacions destinades a activitats amb infants i joves. L’entrada en vigor serà un mes després de la seva data de publicació, és a dir, el dia 31 d’agost de 2013.



Algunes de les principals novetats que incorpora aquest reglament són:
- Regula el règim de comunicació prèvia amb declaració responsable.
- Amplia els tipus d’usuaris permesos, en determinades circumstàncies.
- Estableix amb precisió les condicions que han de complir els campaments juvenils, com es calculen les places, els blocs sanitaris, etc.
- Permet l’existència de mòduls o pavellons d’allotjament.
- Permet l’existència d’espais per a fer-hi focs de camp, pendent de desenvolupament posterior.
- Regula en detall el procediment d’inspecció i sanció.



El decret també inclou, entre d’altres, les competències de les diverses administracions i identifica la Generalitat com la responsable de gestionar les comunicacions prèvies a l’inici de l’activitat, d’inscriure els campaments juvenils al registre corresponent, d’inspeccionar-los i, si escau, d’obrir i resoldre expedients sancionadors. Els campaments, públics o privats, s’integraran a la Xarxa Catalana d’Instal·lacions Juvenils.

Els ens locals i comarcals poden tenir competències sobre els campaments juvenils en els termes legalment previstos de transferència de competències de la Generalitat en matèria de joventut. Perquè puguin ser efectives cal que ambdues parts hagin signat un conveni. Els municipis també poden exercir aquestes potestats sobre els campaments, sempre que disposin de pressupost i personal propi per garantir-ne una correcta inspecció i control.

El reglament revisa la compatibilitat d'espais i serveis comuns entre un campament i una instal·lació amb sostre (casa de colònies o alberg) i també concreta les obligacions de les diverses parts implicades. En aquest sentit, el Departament de Benestar Social i Família ha de prestar assessorament als ens locals i comarcals, oferir informació actualitzada a través de la seva pàgina web dels organismes públics que han assumit les competències sobre campaments juvenils, i posar a disposició del públic en general informació actual sobre aquestes activitats al conjunt de Catalunya.

Per la seva banda, els ajuntaments i consells comarcals han d’informar la Generalitat sobre les comunicacions prèvies rebudes, proposar la seva inscripció al registre i notificar les resolucions derivades dels procediments d’inspecció i els procediments sancionadors.

Pel que fa als procediments administratius per rebre l'autorització, són els que ja s’estan aplicant, i per tant, l'entrada en vigor del nou decret no ha de comportar cap canvi important en la tramitació actual.

Seguretat i protecció de l’entorn

Els campaments juvenils s’han d’emplaçar en zones salubres, que no es puguin considerar perilloses per a la integritat física dels usuaris, i no es poden ubicar en zones de risc definides als plans de protecció civil, com llits secs de rius, torrenteres o terrenys amb risc d’inundació.

Així mateix, les instal·lacions han de tenir una ubicació segura davant un possible perill d’incendi. Quan estiguin en zones forestals han de mantenir una franja de protecció de 25 metres sense vegetació ni arbustos.

Alhora, cal acreditar el compliment de les mesures de seguretat en cas d’incendi i tenir contractada una assegurança de responsabilitat civil davant d’usuaris i tercers.

Registre unificat d'instal·lacions juvenils

Aquest decret es complementarà molt aviat amb un altre decret: el d’aprovació del reglament del Registre unificat d’instal·lacions juvenils. Aquest nou text legal incorporarà canvis importants i, junt amb el de campaments juvenils, formarà un nou corpus reglamentari de totes les instal·lacions juvenils catalanes, amb vocació de perdurabilitat.

El Decret del Registre tindrà també la funció d'adaptar el vigent Decret d’instal·lacions juvenils a la tramitació de les comunicacions prèvies amb declaració responsable, en la mateixa línia que ho fa el Decret de campaments juvenils i de la pràctica actualment vigent.

Potser t'interessa:
Nova normativa per als campaments juvenils o En marxa el nou registre unificat d'instal·lacions juvenils.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: