Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 16/10/2012

En marxa el nou registre unificat d'instal·lacions juvenils

El nou registre unificat d’instal·lacions juvenils permetrà racionalitzar costos i fer més eficients i àgils totes les gestions relacionades amb les cases de colònies, granges escola, aules de natura, albergs de joventut i campaments juvenils que hi ha Catalunya, que actualment són 416.
Fins avui, totes les empreses, entitats o associacions que havien de tramitar l’alta, la baixa o iniciar modificacions sobre la instal·lació juvenil que gestionaven, havien de seguir un procés burocràtic relativament llarg a través del consell comarcal i la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social i Família. El nou sistema permetrà fer qualsevol comunicació a través d’un sistema informàtic implementat per l’Administració Oberta de Catalunya.

D’aquesta manera, tant el Departament com els consells comarcals podran validar, inscriure i registrar ràpidament qualsevol tràmit, així com tenir unificades totes les dades i informacions referents a les instal·lacions juvenils. Aquesta major cooperació interadministrativa permetrà racionalitzar i economitzar recursos.

Simultàniament amb aquesta millora, la tramitació electrònica de les instal·lacions juvenils també s’incorporarà a l’Oficina Virtual de Tràmits i a la Finestreta Única Empresarial. Per aquestes dues vies, els titulars i empresaris dels centres per a joves podran iniciar els seus tràmits des d’un únic punt d’entrada.

Al marge de les novetats que suposa el nou registre, les competències de l’administració pública sobre les instal·lacions juvenils continuarà amb els mateixos paràmetres. Per una banda, els consells comarcals tenen delegades les competències sobre l’execució, legalització i inspecció de les instal·lacions, mentre que el Departament continua assumint les competències pel que fa a registre, assessorament i l’alta inspecció.

En aquest sentit el director de l'ACCAC, Pedro de Haro, ha explicat que 'el sector està pendent de conèixer amb detall com afecta el nou sistema de tramitació electrònica a les instal·lacions juvenils i quins són els tràmits que s'acabaran implementaran' tot i que d'entrada, ha declarat, 'és una bona notícia que es millorin els tràmits amb l'Administració'. L'ACCAC va ser creada fa 25 anys per tal de promoure el reconeixement i la divulgació de les colònies i dels valors que aquestes transmeten. L'entitat, pionera i majoritària en el gremi de les cases de colònies, agrupa més de 80 instal·lacions juvenils.

Més de 40.000 places


El 2012 tancarà registrant el nombre més alt d’instal·lacions juvenils a Catalunya, amb un total de 416. El creixement des del 1998, quan n’hi havia 305, ha estat d’unes 8 noves instal·lacions cada any (resultat de les noves incorporacions i de les baixes). Justament, el 2012 ha estat l’any que ha experimentat un saldo positiu més alt en relació a l’any anterior, amb un total de 19 instal·lacions més que el 2011.

Les 416 instal·lacions juvenils tenen capacitat per a allotjar un total de 40.398 joves cada dia. Al llarg de l’any, la capacitat és de 14,7 milions de pernoctacions. Per tipologies, les instal·lacions més nombroses són les cases de colònies (220), seguides dels albergs de joventut (144), les granges d’escola i aules natura (27) i els campaments juvenils (25).


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: