Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica

Etiqueta aprenentatge

Les escoles d’estiu mantenen la vitalitat en l’any de les oposicions

Al voltant de 3.000 docents participen en alguna de les escoles d'estiu que aquest dilluns han començat arreu del territori, una setmana de formació intensiva i col·laborativa sense parangó a Europa. La xifra és més baixa que altres anys, però els MRP la consideren bona tenint en compte que ha coincidit amb les oposicions del Departament.

Milers d'infants aprenen a ser i a conviure en les colònies escolars

Comença la temporada de colònies escolars en què els alumnes aprendran amb metodologies vivencials i participatives, que tenen en compte l’experiència personal dels infants, el seu entorn i les seves necessitats.

Escoles a temps complet

La Fundació Jaume Bofill constata que a nivell internacional hi ha una emergència de nous criteris d’organització escolar basats en el concepte d’escola a temps complet. En aquest article us resumim el seu estudi.

Les colònies, una tradició molt actual

ESPECIAL REVISTA "LLEURE"

Somniem amb les vacances, les colònies, les excursions per la naturalesa o les activitats culturals i esportives. El lleure incideix en la qualitat de vida de les persones des de sempre però la seva percepció ha anat variant al llarg del temps.

Ensenyament amplia fins a 10.000 alumnes la sol·licitud d’un informe pediàtric a P3

L’objectiu de la conselleria és demostrar que la mesura s’anirà implantant de manera progressiva a tots els centres docents de Catalunya.

L’alumnat d’escoles properes al trànsit mostra un menor desenvolupament cognitiu

Els investigadors insten a tenir-ho en compte a l’hora de construir nous centres educatius i aposten per promoure zones lliures de trànsit al voltant de les escoles.

Gamificar l'aprenentatge: el poder del joc!

Imma Marín Santiago reflexiona sobre el concepte 'gamificació' aplicat a l'educació. "No es tracta només de fer jocs, o d'utilitzar el joc com a eina educativa per fer més agradable l'estudi", diu Marín, "sinó de posar el joc en el centre del procés educatiu".

El joc, essència de les colònies

Article a l'anuari 2013-2014 de la revista 'Lleure'

El temps de qualitat i la diversitat d’espais que ofereixen les cases de colònies són una bona ocasió per desenvolupar tot tipus d’activitats lúdiques. Però, més enllà d’emprar-se com a recurs educatiu, a les colònies el joc és el fonament, el principi imprescindible que motiva i consolida els aprenentatges d’una forma única i consubstancial.
Pàgina 1 de 1
  
Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: