El
sindicat CCOO posarà a disposició dels directors d’escoles i instituts catalans un servei d’assessorament jurídic que els permeti esquivar l’aplicació de la LOMCE pel que fa al paper que atribueix a les famílies i el consell escolar. Si fins ara aquest organisme era l’encarregat d’aprovar documents cabdals dels centres, com el projecte educatiu o la memòria anual, amb l’entrada en vigor de la
llei Wert es converteix en un òrgan únicament consultiu.
En aquest context i amb l’objectiu de “mantenir el funcionament democràtic dels centres”, els serveis jurídics de CCOO posaran a l'abast dels directors les eines i l'assessorament necessari per conservar les funcions que fins ara tenia el consell escolar tot respectant el text de la LOMCE.
Així ho ha anunciat la secretària general de la Federació d'Ensenyament de CCOO, Montse Ros, qui ha avançat que, segurament, el mecanisme recomanat serà que el director de centre signi un projecte de direcció en què expliciti la seva voluntat de sotmetre les decisions a votació del consell.
En la seva compareixença, Ros ha reconegut “l’esforç notable” del Departament d’Ensenyament a l’hora de mantenir els currículums previs a la
llei Wert; però ha criticat, en canvi, que la conselleria no hagi presentat recurs en el cas de la rebaixa de competències del consell escolar,
tal com sí va fer, per exemple, amb la incorporació del castellà.
Abans que acabés el curs 2013-14, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va assegurar que, malgrat la LOMCE,
en el sistema educatiu català els directors haurien de comptar amb un informe preceptiu del consell escolar en la presa de decisions. Tanmateix, les associacions de famílies i sindicats com CCOO consideren que aquesta mesura no és suficient perquè, de totes maneres, l’organisme perd el seu paper vinculant.
Des de CCOO, Ros també ha criticat el “desconeixement” de com la Generalitat té previst esquivar
el decret que regula l’FP Bàsica: la via educativa que la LOMCE implanta per a joves entre 15 i 17 anys que hagin cursat 2n d'ESO i tinguin dificultats per assolir els objectius de l’etapa. El Tribunal Suprem va tombar el recurs presentat per l’administració catalana contra aquesta via i, tot i que Ensenyament va dir que potenciaria noves opcions equivalents als Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI), CCOO denuncia manca d’informació en aquest aspecte.
Font:
el diari de l’educació
Potser t'interessa: La LOMCE provoca rebuig i insubmissió, Les famílies, sector clau de l’educació, El Consell Escolar de Catalunya critica el model de FP bàsica de Wert, La Generalitat preveu pocs canvis per al proper curs, malgrat la LOMCE