Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 12/12/2019

El Govern aprova la modificació del Decret de venda de proximitat per donar-li un major impuls

Els circuits comercials curts fomenten el consum dels productes que produeixen els nostres pagesos i, per tant, enforteixen el vincle entre el productor i el consumidor.

El Govern ha aprovat la modificació del Decret 24/2013, sobre l'acreditació de la venda de proximitat de productes agroalimentaris. Els canvis permetran donar un major impuls a aquest model de venda i augmentar l'actual xifra de 3.000 adherits, alhora que fidelitzarà i donarà un major grau de compromís a la gent que faci ús del logotip identificador.
 
Entre altres millores, aquesta modificació incorpora al Decret els productes agraris (d'aquesta manera, també s'hi podran adherir una altra tipologia de productes, com ara les flors), fixa una durada anual per a l'acreditació, estableix que els animals han de ser nascuts, criats i sacrificats a explotacions del territori i fa extensiva la participació d'empreses gestionades per la persona titular de l'explotació a partir d'un 50%.

  Imatge:  Mercat de pagès de Cornellà | Consorci de Turisme Baix Llobregat

Aquestes modificacions arriben transcorreguts sis anys de la publicació de la normativa reguladora d'aquest tipus de venda i després d'haver-se detectat un seguit de necessitats tant per part dels administrats com de l'Administració.

Des de l'any 2013, la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, duu a terme una política alimentària que, entre altres coses, promou els circuits comercials curts, fomenta el consum dels productes que produeixen els nostres pagesos i, per tant, enforteix el vincle entre el productor i el consumidor.
 
Hi ha un interès creixent de comercialitzar productes comprats directament als productors locals, i la demanda del producte de proximitat és elevada i consolidada. Vendre producte de proximitat esdevé una prioritat comercial per a bona part dels intermediaris.
 
Promoure aquest tipus de comercialització augmenta el valor afegit del producte per als productors; hi ha un efecte positiu sobre el medi ambient; s'afavoreix la confiança del consumidor; es potencia el consum de productes frescos, amb més valor nutricional i organolèptic, i, per tant, de més qualitat; i assegura un nivell bàsic de sobirania alimentària alhora que dinamitza el món rural a Catalunya.
 
 Accediu a l'apartat d'ambits d'actuació i venda de pròximitat on hi trobareu tota la informació relacionada amb a normativa vigent, els ajuts i subvencions, i altres documents d'interès.  

També podeu descarregar-vos la Guia per a la venda de proximitat dels productes agroalimentaris.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: