Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 16/05/2018

Se seleccionen 30 projectes per al procés Comunitats que Eduquen

La crida ha permès fer aflorar i identificar projectes emergents i poc coneguts tant entitats referents i amb llarga trajectòria com d’entitats amb menys recorregut.

El passat divendres  27 d’abril es va reunir el jurat, format per experts de l’àmbit de l’educació,  per a seleccionar els 30 projectes finalistes de la crida Comunitats que Eduquen que la Fundació Jaume Bofill impulsa amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica en el marc del projecte Educació 360, educació a temps complet. 
 
En total s’han presentat 111 iniciatives comunitàries amb l’objectiu de repensar els seus projectes perquè ofereixin més i millors oportunitats educatives per a tots els infants i joves. D’aquestes  53 han estat presentades per entitats del tercer sector, 10 entitats artístiques i/o culturals, 10  biblioteques, 13 centres educatius, 23 entitats de serveis i 2 Museus.
 
La crida ha permès fer aflorar i identificar projectes emergents i poc coneguts tant entitats referents i amb llarga trajectòria com d’entitats amb menys recorregut.
 
La majoria dels projectes presentats són iniciatives de treball col·laboratiu entre més de dues entitats dirigides a generar oportunitats educatives a població en risc  de vulnerabilitat majoritàriament de la província de Barcelona i Girona.  
 
Els 30 projectes comunitaris seleccionats iniciaran les properes setmanes un procés de capacitació i mentoria per a incrementar el seu potencial educatiu en relació a un dels següents reptes: 
  • Incrementar l’accés i participació a tots els infants i joves a iniciatives d’alt valor educatiu, garantint la igualtat d’oportunitats. 
  • Connectar el temps lectiu i el no lectiu, el formal i no formal impulsant la col·laboració entre els diferents actors, especialment amb els centres educatius. 
  • Desenvolupar el potencial educatiu de la comunitat, incrementant el treball col·laboratiu per a generar respostes eficaces a les necessitats educatives dels infants i joves. 
  • Connectar els interessos i motivacions dels infants i joves amb els recursos educatius del territori per a personalitzar les seves experiències educatives
Amb aquest procés de formació es volen generar connexions entre els diferents impulsors, afavorir la transferència de reptes i solucions, i aportar els recursos i coneixements necessaris per a redissenyar les iniciatives presentades i alinear-les als principis de l’Educació 360, educació temps complet.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: