En total s’han presentat 111 iniciatives comunitàries amb l’objectiu de repensar els seus projectes perquè ofereixin més i millors oportunitats educatives per a tots els infants i joves. D’aquestes 53 han estat presentades per entitats del tercer sector, 10 entitats artístiques i/o culturals, 10 biblioteques, 13 centres educatius, 23 entitats de serveis i 2 Museus.
La crida ha permès fer aflorar i identificar projectes emergents i poc coneguts tant entitats referents i amb llarga trajectòria com d’entitats amb menys recorregut.
La majoria dels projectes presentats són iniciatives de treball col·laboratiu entre més de dues entitats dirigides a generar oportunitats educatives a població en risc de vulnerabilitat majoritàriament de la província de Barcelona i Girona.
Els 30 projectes comunitaris seleccionats iniciaran les properes setmanes un procés de capacitació i mentoria per a incrementar el seu potencial educatiu en relació a un dels següents reptes:
- Incrementar l’accés i participació a tots els infants i joves a iniciatives d’alt valor educatiu, garantint la igualtat d’oportunitats.
- Connectar el temps lectiu i el no lectiu, el formal i no formal impulsant la col·laboració entre els diferents actors, especialment amb els centres educatius.
- Desenvolupar el potencial educatiu de la comunitat, incrementant el treball col·laboratiu per a generar respostes eficaces a les necessitats educatives dels infants i joves.
- Connectar els interessos i motivacions dels infants i joves amb els recursos educatius del territori per a personalitzar les seves experiències educatives.
Amb aquest procés de formació es volen generar connexions entre els diferents impulsors, afavorir la transferència de reptes i solucions, i aportar els recursos i coneixements necessaris per a redissenyar les iniciatives presentades i alinear-les als principis de l’Educació 360, educació temps complet.
