Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 07/01/2015

Ensenyament esquiva la llei Wert amb una doble titulació d'ESO

La conselleria vol evitar que l’alumnat hagi d'escollir entre FP i batxillerat als 15 anys. Els nois i noies de 4t d’ESO mantindran obertes ambdues opcions si cursen dues matèries més.

Tal com va fer amb primària, el Departament d’Ensenyament ja ha començat a blindar-se davant els polèmics currículums d’ESO i batxillerat de l’anomenada llei Wert, que entraran en vigor a partir del curs vinent. Per esquivar-los, a través d’una escletxa de l'articulat de la LOMCE, la conselleria impulsarà una doble titulació d'ESO que permetrà als alumnes examinar-se tant de la revàlida necessària per accedir al batxillerat com de la revàlida necessària per accedir a la formació professional (FP).

La directora general d'Educació Secundària i Batxillerat, Teresa Pijoan, ha avançat a Catalunya Ràdio que aquesta mesura evitarà que els alumnes hagin d'escollir al final de 3r d'ESO –"prematurament"– si volen estudiar FP o batxillerat.

Pedagogs, docents, associacions de pares d'alumnes i partits polítics veuen aquesta elecció d'itinerari com una clara estratègia per separar els alumnes més brillants dels que no ho són tant. I de passada, afegeixen els crítics, com una via perquè el Govern millori les taxes de fracàs escolar, en rebaixar el llistó per als qui triïn l'FP.

Pijoan ha detallat que Ensenyament està "dissenyant un itinerari formatiu" perquè els nois i noies de 4t d’ESO puguin fer les dues revàlides. “Pel que hem analitzat fins ara, n'hi haurà prou que facin dues assignatures més”, ha concretat la directora general. Així, els alumnes que triïn l'opció d'ensenyances acadèmiques per a la iniciació al batxillerat estudiaran, a part de les matèries troncals i les dues assignatures de la seva modalitat, dues disciplines més pròpies de l'opció d'ensenyances aplicades per a la iniciació a l’FP.

La conselleria diu que és conscient que aquesta fórmula comportarà més hores de classe i pot requerir més professorat, però ha deixat clar que el seu objectiu és intentar que la majoria dels estudiants catalans opti per aquesta tercera via, de manera que s’elevi a caràcter "general" una modalitat curricular que la LOMCE preveu només amb caràcter "excepcional".

La Generalitat apunta dificultats per oferir totes les modalitats de batxillerat

Sobre l’etapa de batxillerat, la Generalitat ha alertat que l’entrada en vigor de la LOMCE pot suposar serioses dificultats per a centres educatius comarcals que acullen estudiants de diferents municipis a l'hora de poder oferir a l’alumnat totes les modalitats de batxillerat que disposa la llei.

Al respecte, la conselleria ha afirmat que “està analitzant fórmules” per evitar que els estudiants hagin de fer grans desplaçaments per estudiar l'opció de batxillerat que escullin o perquè els professors no hagin de traslladar-se d'un institut a un altre per poder garantir aquesta oferta.



Fonts: ARA i El Periódico

Navega per les etiquetes

LOMCEESObatxilleratFPinstitutsWert

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: