Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 10/12/2014

La campanya #JoNoComproSexisme vol crear la "No Llista als Reis"

Els seus impulsors concreten que “una joguina en si mateixa pot no ser sexista”. El que sí que és sexista, diuen, és “adscriure a cada infant una joguina segons el seu sexe”.

A les portes de les festes de Nadal, el grup de gènere de Servei Civil Internacional de Catalunya (SCI) impulsa la campanya #JoNoComproSexisme, que consisteix a compartir a les xarxes socials (amb aquesta etiqueta) imatges i vídeos de joguines i campanyes sexistes. L’objectiu és publicar, la setmana abans de Nadal, la primera "No Llista als Reis” amb productes, empreses i anuncis que promoguin el sexisme, la violència de gènere o l’homofòbia.

Segons el grup, “no només es tracta de denunciar casos flagrants”, sinó de “posar de manifest actituds sexistes que inunden el màrqueting i la publicitat a les quals no donem importància perquè les tenim interioritzades”.

Quines són les joguines sexistes?

Els impulsors de la campanya concreten que “una joguina en si mateixa pot no ser sexista”. El que sí que és sexista, diuen, és “adscriure a cada infant una joguina segons el seu sexe”. Per al grup de gènere de SCI “és sexista la publicitat que es fa de la majoria de joguines on només es mostren nenes jugant a nines o a cuinetes amb músiques dolces de fons i nens amb jocs de construcció o amb cotxes estridents i violents”. El grup apunta que aquestes divisions constrenyen la capacitat imaginativa dels infants i la seva capacitat de créixer a través del joc i promouen, ja des de la infància, els rols de gènere i la divisió sexual del treball.

Com afrontar-ho?

En aquest sentit, ja que nens i nenes es projecten en allò que juguen, els impulsors de #JoNoComproSexisme subratllen que és important no limitar les seves possibilitats de joc a una llista específica de coses lligades al sexe amb el qual han nascut. El grup admet que “la publicitat a què es troben exposats els infants és molt agressiva i té molt pes en la seva presa de decisions”, però considera que les famílies i les persones del seu entorn són les qui han de facilitar una tria lliure i conscient.

Dins d’aquesta tria, els creadors de la campanya recomanen jocs constructius que no especifiquin un públic, sinó que permetin que tothom hi pugui jugar en igualtat. Amb aquesta elecció, el grup creu que es proporcionen “unes eines molt valuoses per a la formació de l'autoconcepte i autoestima de les persones que es comencen a conèixer sense estar condicionades amb el que no poden fer o haurien de fer”.

En els darrers anys, les accions a favor de joguines que no perpetuïn una separació de rols i una visió irreal de les dones han aflorat a les xarxes socials. Un dels exemples són les imatges i vídeos amb què pares i mares comparteixen les cartes, expressions o queixes de les seves filles enfadades amb mètodes sexistes del màrqueting i la publicitat. Fa tres anys, més de 5 milions de visites van convertir la novaiorquesa Riley en un fenomen viral per la igualtat de gènere en l’àmbit dels jocs i les joguines.
 

Font: Xarxanet

Navega per les etiquetes

donesjoguinesjocslleureequitatigualtat

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: