Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 17/11/2014

Ensenyament critica que el model d'especialitats de Wert "ataca" la qualitat docent

El Departament demanarà al Consell Interuniversitari de Catalunya que verifiqui la idoneïtat de la correspondència entre la proposta estatal i els estudis universitaris.

La conselleria d’Ensenyament ha denunciat que el projecte de Reial Decret d'especialitats que prepara el Ministeri d'Educació ''ataca la qualitat acadèmica del professorat'', ja que, segons la Generalitat, ''pressuposa'' un perfil docent ''generalista'' quan les carreres universitàries són específiques.

El decret estatal (actualment en fase d’esborrany) obre les portes a què un docent pugui impartir una matèria sense tenir-ne la qualificació professional necessària en funció de l'especialitat docent que obtingui en el destí.

La norma no regula, de moment, les condicions de les habilitacions del professorat per impartir matèries que no són de la seva especialitat docent. Si s'apliqués, segons Ensenyament, podria succeir que un professor qualificat per impartir francès pogués oferir també les assignatures de Literatura Universal o Llengua Castellana i Literatura, sense que se'n comprovés prèviament la qualificació professional. 

En aquest sentit, la Generalitat considera que el procediment que derivaria del Reial Decret no garantiria ''prou idoneïtat'' del docent per impartir els coneixements del currículum i perjudicaria, per tant, la qualitat del sistema educatiu. Per això, el Departament demanarà al Consell Interuniversitari de Catalunya que verifiqui la idoneïtat de la correspondència entre les especialitats que proposa el decret estatal i el que s'estudia a les universitats.

A més, el Reial Decret trasllada a les comunitats autònomes la responsabilitat de regular el procediment d'assignació de matèries afins al professorat. Al respecte, Ensenyament considera que la falta d'homogeneïtat en les titulacions universitàries en dificultaria l’aplicació i, d'altra banda, afirma que la normativa donaria l'esquena al Pla Bolonya, atès que amb l’entrada en vigor d’aquest pla no es pot conèixer directament quins continguts disciplinars té acreditats el titulat. Només es podria dur a terme fent una anàlisi personalitzada del suplement del títol.



Font: ARA.cat

Potser t'interessa: El 80% dels joves no aspira a treballar a Espanya en l’ofici pel qual s’està formant, Més places per al màster de formació del professorat, El pressupost estatal destinat a ESO i FP augmenta un 135% per al 2015, Més rendiment però també més atur entre els estudiants universitaris

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: