Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 29/09/2019

Comença el curs escolar 2019-2020

Aquest curs comptarà amb 7000 alumnes més a l'ESO i 670 professors. A més, també engega amb noves polítiques i accions com implantar servei comunitari de l'ESO, decrets per lluitar contra la segregació i plans d'innovació

El curs 2019-2020 comença amb 7.000 alumnes més matriculats per cursar a Catalunya 1er, 2n, 3r i 4t d'ESO, l'etapa escolar obligatòria més saturada ara mateix. També ha augmentat el nombre d'inscrits a batxillerat i a formació professional, un fet que es considera una bona notícia - més persones amb formació postobligatòria - però que també planteja molts reptes a l'administració, sobretot perquè la pressió als instituts ha arribat quan la despesa pública no ha revertit encara les retallades del 2010. 

Per fer front a aquesta pujada d'alumnat, la primera decisió que va pendre el departament d'Educació va ser reimpulsar els instituts escola, la fórmula que permet als alumnes seguir al mateix centre quan passen de la primària a l'ESO. Si fins ara n'hi havia 28 a tot el país, aquest curs se n'obren 25 més. En total hi haurà uns 10.000 alumnes que  estudien en aquests centres. El departament, però, preveu seguir estenent aquest model de centres i ja ha rebut unes 200 peticions d'ajuntaments i centres demanant un institut escola. 

Aquest curs també s'han incorporat 670 docents per cobrir la demanda, i la ràtio d'alumnes per aula es situa en 13 alumnes per docent a primària i 10 a l'ESO. Clicant aquí podreu trobar més dades sobre aquest curs escolar.

Una de les novetats del curs és que tots els centres de secundària –tant públics com concertats- implantaran el “servei comunitari” a 3r o 4t d’ESO. Això suposa, diu el Departament, que “prop de 80.000 alumnes, dins del currículum, faran accions obligatòries de servei comunitari, per tal que adquireixin els valors de la competència social i ciutadana”. Bargalló ha exposat que el servei comunitari “respon a dos motius: d’una banda l’educació cívica, crítica i social de l’alumne, com a exercici actiu de la ciutadania entès com una forma d’arrelament al territori. De l’altra, és l’assoliment de les habilitats de la competència ciutadana”.

Una altra novetat és la posada en marxa d’un nou programa (“Tenim la paraula”) per promoure i millorar l’expressió oral de l’alumnat, tot incrementant les activitats orals, tant les acadèmiques com les escolars i d’entorn.

Pel que fa a la lluita contra la segregació, el Departament espera comptar amb dues importants eines legislatives durant aquest curs: el nou decret de concerts (per garantir els recursos de manera equitativa) i el nou decret d’admissió d’alumnes (per garantir una distribució equitativa de l’alumnat).

A banda es preveuen plans d'innovació per introduir la robòtica a les aules un projecte d’experimentació educativa per generar innovacions basades en evidències d’aprenentatges. Es crearà el Laboratori d’acceleració de la transformació educativa, que permetrà aplicar sobre centres accions i recursos per provocar la seva transformació de forma accelerada, a partir d’una diagnosi inicial.




FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: