Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 11/10/2018

7 de cada 10 famílies i docents creuen que l'escola ha d'abordar conflictes polítics

Segons una enquesta de la Fundació Bofill, un de cada tres docents s'autocensura per por de com s'interpretarà

La majoria de les famílies i docents de Catalunya pensen que els temes conflictius polítics i socials s'han de tractar a l'escola. Són dades de l'Edubaròmetre de la Fundació Bofill, que arriben després d'un curs marcat, entre altres coses, per les acusacions d'adoctrinament i la judicialització de casos.
 
En concret, el 69,5% de les famílies defensen que, a les edats adequades, s'abordin els temes controvertits, mentre que el 26,7% opinen que no. La majoria, el 13%, per por que els mestres traslladin a l'alumnat les seves creences.
 
Més de la meitat dels pares i mares, el 53,9%, consideren la situació que s'ha viscut a Catalunya com "una oportunitat educativa" perquè els alumnes desenvolupin un criteri propi.
 
Si observem els docents, el 70,5% pensen que s'han de treballar a l'aula els temes polèmics. I només el 12,2% rebutgen fer-ho, ja sigui perquè pensen que generen divisió o que l'escola o els nens s'han de mantenir al marge d'aquests debats.

L'Edubaròmetre destaca que gairebé el 30% de mestres i professors continuen treballant l'actualitat a l'aula.
 
Ara bé, el 29,3% dels mestres i professors evita parlar-ne per por de com s'interpretarà, tot i que els agradaria fer-ho.
 
Enric Prats, professor de Pedagogia de la Universitat de Barcelona, destaca el paper de mediador del docent:
"Una primera clau per mi és creure's el teu paper de docent, que és un paper de mediador entre una realitat i uns alumnes que estan en procés de creixement. El docent no ha de ser merament un transmissor, un monitor que acompanya, sinó que t'ha d'ajudar a interpretar."
S'ha d'acostumar la classe a respectar la diversitat d'opinions, com destaca Cécile Barbeito, investigadora de l'Escola de Cultura de Pau de la Universitat Autònoma de Barcelona:
"El grup ha d'estar preparat. El grup d'alumnes ha de tenir el costum d'escoltar-se, de respectar opinions que no siguin les seves, i de generar un grup cohesionat. En funció de si un tema és molt calent o no, hauràs de fer jocs de rol per no parlar des de la teva opinió, sinó la de l'altre, per emfasitzar en l'altre."
L'enquesta recull l'opinió de la comunitat educativa després d'un any molt convuls políticament a Catalunya, en què s'ha posat els mestres en el punt de mira, amb acusacions d'adoctrinament i denúncies als jutjats, com és el cas de l'Institut El Palau, de Sant Andreu de la Barca, o diverses escoles de la Seu d'Urgell, per haver tractat l'1-O a classe.
 
Les dades surten d'una enquesta a més de 9.700 pares i mares i 2.600 docents, feta entre el març i el juny de l'any passat.
 


Font: 324.cat

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: