Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 08/08/2017

Viure i conviure a les colònies

A través de les diferents propostes educatives, però també amb la vivència de les petites accions quotidianes que només es poden donar en una activitat de 24 hores, practicaran i desenvoluparan la consciència emocional i l’expressió oberta del què senten

Durant l'etapa escolar, els infants viuen moltes experiències i, atesa la importància de la seva gestió, molts dels centres opten per activitats que ajudin l'alumne a manifestar el que sent, a comprendre i a empatitzar amb els companys.

Així doncs, l’educació emocional s'està convertint en una eina fonamental en tots els àmbits de l'ensenyament. No només ajuda al fet que els nens i nenes es coneguin millor a sí mateixos, sinó també a comprendre més i millor als altres. En aquest àmbit, l’educació en el lleure pot ser la gran aliada per millorar les competències emocionals amb eines pedagògiques actives:
  • Sentir i viure les experiències
  • L’esforç
  • La convivència amb el grup
  • La tolerància
  • L'afecte per les persones
 
Aquest aprenentatge es presta a adquirir-se especialment en entorns educatius del lleure, com en les colònies, ja que les activitats es desenvolupen en un temps privilegiat per experimentar emocions i en què es poden trobar referents, espais d’intercanvi, de contrast i d’assimilació.

Segurament les sortides escolars, fora de l’entorn habitual i lluny de la família, despertaran sentiments diferents en els nens i nenes i els oferiran condicions òptimes per explorar-se i qüestionar-se. A través de les diferents propostes educatives, però també amb la vivència de les petites accions quotidianes que només es poden donar en una activitat de 24 hores, practicaran i desenvoluparan la consciència emocional i l’expressió oberta del què senten. Així, podran interpretar la influència sobre les conductes pròpies i dels altres en un espai de confiança que potencia el feedback entre grup, l’autonomia i la resolució positiva de possibles conflictes.
 
Durant les estades escolars es crearan vincles amb diferents dinàmiques i a través d’una comunicació oberta i de confiança, que permetran practicar les competències emocionals i a posar nom als sentiments. Un exemple excel·lent per treballar-les és la música ja que quan el grup canta o balla desperten les emocions i les deixen fluir. El centre d’interés és una altra de les eines que s’utilitzen a les colònies per fer activitats més participatives i viscudes. Permet que els nens i nenes s'identifiquin amb els personatges, genera vincles emocionals i és un bon recurs perquè canalitzin les emocions.

 

Navega per les etiquetes

Lleure;colònies

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: