L’ordre d’avaluació posa èmfasi en l’avaluació formativa que identifica les dificultats al llarg del procés educatiu i permet prendre les decisions oportunes per assolir els objectius
El Govern ha donat el vistiplau al
nou model d’informe d’avaluació per als alumnes de l’educació primària que els centres educatius catalans aplicaran aquest final de curs. L’avaluació per competències suposa situar l’alumne com a protagonista del seu aprenentatge i l’ajuda a ser més competent. Aquest nou model es basa en les competències bàsiques fixades al currículum i deriva de l’Ordre d’avaluació de l’educació primària aprovada el 2016.
Per donar a conèixer els continguts i objectius de les avaluacions per competències entre les famílies, el
Departament d'Ensenyament ha elaborat un document informatiu que es repartirà als centres.
Les avaluacions abasten els àmbits següents:
Lingüístic
o llengua i literatura catalanes
o llengua i literatura castellanes
o aranès (a Aran)
o llengua estrangera
Matemàtic
Coneixement del medi
o natural
o social i cultural
Artístic
o visual i plàstica, música i dansa
o dansa
Educació física
Educació en valors
o valors socials i cívics
o religió
A final de cicle, 2n, 4t i 6è d’educació primària també s’avaluaran els àmbits d’aprendre a aprendre; autonomia, iniciativa personal i emprenedoria; i digital.
En cadascun dels àmbits, el nou sistema avaluatiu es durà a terme amb els termes següents:
- Assoliment excel·lent
- Assoliment notable
- Assoliment satisfactori
- No-assoliment
Finalment, s’informa dels diferents documents oficials d’avaluació existents: l’expedient acadèmic, l’acta d’avaluació de final de curs, l’historial acadèmic de l’educació primària, l’informe individualitzat de final d’etapa i l’informe personal per trasllat durant el curs en cas de trasllat de centre.