Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 19/12/2016

Catalunya elimina les notes de 0 a 10 a primària

En els butlletins de qualificacions només hi figurarà si l'alumne ha aconseguit una competència o no.

Algunes escoles ja ho han estat explicant aquesta setmana als pares dels alumnes, però com que encara són molts els que ho desconeixen, que cap família s'endugui una sorpresa si, la setmana que ve, quan els estudiants de primària rebin les notes de la primera avaluació, no acaben d'entendre quines són les qualificacions que han obtingut els seus fills.
 
Tal com va anunciar la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, a principis d'aquest curs 2016-2017, en els butlletins de notes d'aquest any no hi apareixeran ni excel·lents ni suspensos. Tampoc hi haurà ni nous, ni vuits, ni quatres. Les ordres d'avaluació que han rebut els mestres de primària insisteixen que l'aprenentatge dels alumnes ha d'estar fonamentat en el treball per competències i afegeixen que, per poder-lo valorar correctament només hi haurà quatre qualificacions: assoliment excel·lent (AE), assoliment notable (AN), assoliment satisfactori (AS) i no assoliment (NA), per a les assignatures suspeses.

En contra la LOMCE
 
Aquesta mena de qualificacions són el pol oposat al que prescriu la LOMCE, que estableix de forma precisa que les puntuacions obtingudes pels alumnes es reflectiran de forma numèrica de 0 a 10 en els butlletins que s'enviïn a les famílies. "La diferència és que nosaltres, a Catalunya, estem concebent l'avaluació com una part important de l'aprenentatge i la idea és avaluar per aprendre, no només per qualificar", ha justificat la directora general d'educació primària, Carme Ortoll, en declaracions a Catalunya Ràdio.
 
A més, els docents hauran d'explicar prèviament als nens quins criteris d'avaluació aplicaran a cada activitat i podran puntuar els alumnes en funció de plans individualitzats amb criteris de cursos inferiors o superiors als quals estan matriculats, segons les seves capacitats.



Font: El Periódico.cat

Navega per les etiquetes

educacióavaluació

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: