Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 06/07/2016

Nova avaluació de primària adequada a les competències bàsiques

L'avaluació serà contínua i global, preveurà l'observació sistemàtica de l'assoliment dels objectius educatius i tindrà una visió globalitzada del procés d'aprenentatge

El Govern ha donat el vist i plau a l’ordre que determina el procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació en l'educació primària. L’objectiu és adequar l’avaluació a les competències bàsiques desplegades en el decret de currículum de l’educació primària de 2015. D’aquesta manera s’adequa l’avaluació al decret d’ordenació dels ensenyaments d’aquesta etapa, d’acord amb l’aposta d’Ensenyament per l’aprenentatge competencial.
 
Així doncs, aquesta ordre d’avaluació dóna resposta a com s’han d’avaluar les competències, relacionant les competències bàsiques amb els continguts, d’acord amb els objectius de la Unió Europea per al 2020, que insten a desenvolupar i comprovar l’ús competent del coneixement sobre la realitat. El Departament ja va iniciar el 2013 el desplegament de les competències a primària i a secundària.
 
Tal com preveu la nova ordre, l’avaluació dels processos d’aprenentatge dels alumnes en l’educació primària serà contínua i global, preveurà l’observació sistemàtica de l’assoliment dels objectius educatius, integrarà les valoracions de tots els àmbits, tindrà una visió globalitzada del procés d’aprenentatge al llarg de l’etapa i se centrarà en el desenvolupament i la consolidació de les competències bàsiques.
 
L’ordre també té en compte el caràcter formatiu de l’avaluació. Per això, marca com a necessari que els alumnes coneguin prèviament els objectius i els criteris d’avaluació de les activitats que realitzen, que els alumnes rebin un retorn qualitatiu dels resultats obtinguts que afavoreixi l’autoregulació de l’aprenentatge, i el fet de diversificar les activitats i els instruments d’avaluació incorporant-hi mecanismes d’autoavaluació, coavaluació i heteroavaluació.
 
La nomenclatura de l’avaluació pren com a referència els documents de desplegament dels diferents àmbits publicats pel Departament d’Ensenyament. Estableix quatre nivells per avaluar el grau d’assoliment de les competències dels alumnes en els diferents nivells de primària. Així mateix, amb la nova ordre aquesta qualificació s’enriqueix, atès que no només fa una qualificació global de tota l’àrea, sinó que concreta cadascuna de les dimensions, donant una informació qualitativa del procés de cada alumne.
 
L’ordre també exposa de quina manera s’han d’expressar els resultats de l’aprenentatge dels alumnes en l’assoliment de les competències: Assoliment excel·lent (AE), Assoliment notable (AN), Assoliment satisfactori (AS) o No-assoliment (NA).
 
En el marc del sistema inclusiu, l’ordre contempla que, per als alumnes amb pla individualitzat, es pugui prendre la decisió d’utilitzar criteris d’avaluació inferiors o superiors als del nivell que li corresponen com a referent per avaluar-los. En el pla individualitzat s’ha d’identificar, com a mínim, els àmbits o les àrees per als quals s’utilitzaran aquests criteris d’avaluació inferiors o superiors als del nivell corresponent com a referents per a l’avaluació de l’alumne, i aquests s’han d’especificar.
 
Pel que fa a les proves d’avaluació, estableix la prova d’avaluació diagnòstica durant l’etapa, que es realitzarà durant el tercer curs d’educació primària, i també la prova d’avaluació de sisè d’educació primària, que és una prova d’avaluació externa de caràcter formatiu i orientador, que es basa en les competències bàsiques que cal haver assolit en acabar aquesta etapa educativa. Cap de les dues proves determina l’expedient acadèmic dels alumnes.
 

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: