Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 05/03/2015

El Consell Escolar de Catalunya recomana no prohibir els mòbils a les aules

L'òrgan ha aprovat l’informe “Les tecnologies mòbils als centres educatius” amb orientacions per a l’ús responsable dels nous dispositius en l’àmbit de l’educació.

L'ús dels telèfons mòbils i les tauletes entre els infants és cada vegada més estès i la seva presència a les escoles i instituts és indiscutible. En aquest context, el Consell Escolar de Catalunya creu necessari ''compatibilitzar'' la utilització de les noves tecnologies amb l’ensenyament i ha aprovat l’informe Les tecnologies mòbils als centres educatius, en què en desaconsella la prohibició a les aules.

Cal “afrontar de manera decidida i positiva aquest fet”, constata el text, perquè si no es pot contribuir a eixamplar la distància entre la realitat de l’alumne i la del sistema educatiu. A més, segons el Consell Escolar de Catalunya, una prohibició indiscriminada podria suposar restringir el dret i les oportunitats dels infants i adolescents establerts per llei i, a més, contradiria l'objectiu curricular d'assoliment de competències digitals.

“És necessari donar viabilitat a l'ús d'aquests dispositius a les aules de forma sensata perquè poden haver-hi molts aprenentatges positius tant pel que fa a les competències digitals com de les altres matèries educatives”, ha afirmat el president del Consell Escolar de Catalunya, Ferran Ruiz.

Per això, aquest òrgan defensa que cada centre ha d'adoptar normes que ensenyin a fer un bon ús dels mòbils i evitar les molèsties que poden ocasionar. L’exemplaritat del professorat, la col·laboració amb les famílies, el foment de la responsabilitat de l'alumnat i la implicació de les direccions, conjuntament amb l'estímul a pensar i actuar amb visió de futur, són els eixos del document publicat.

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, hi coincideix. En la inauguració de la jornada del Mobile World Congress ‘Changing Education Together”, Rigau ha exposat un model de polítiques educatives a favor de “vetllar per l'alfabetisme digital, evitar l'escletxa social entre persones digitalment formades i establir les competències digitals en el currículum”. La consellera ha subratllat que “el nou model de persona culta i formada requereix aquestes competències, que són necessàries per lluitar contra la pobresa”.

En canvi, entitats socials i pedagogs alerten que l'entrada del mòbil a les aules es pot convertir en un nou element de desigualtat entre alumnes. Per això, recomanen que la introducció es faci de manera pausada i molt estudiada, amb fórmules que assegurin l'accés de tots els estudiants a un aparell. Les estadístiques assenyalen que un de cada quatre infants espanyols de 10 anys té telèfon mòbil; i aquesta xifra augmenta fins al 85% dels menors als 14 anys.



Fonts: ACN, Generalitatel diari de l’educació i El Periódico

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: