Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 03/03/2015

Els docents d’un centre no tindran preferència en la plaça de direcció

Fins ara, la comissió de selecció només valorava les candidatures de professors externs en cas que no n’hi hagués cap del propi equip docent.

El Govern ha modificat el decret de la direcció dels centres educatius públics per adaptar a la normativa vigent alguns aspectes de la selecció i acreditació dels directors. Segons l'Executiu, es tracta d'una aposta pel "directiu professional docent".

D'acord amb les modificacions, a partir d'ara la selecció dels directors es basarà en els mèrits acadèmics i professionals dels aspirants, la valoració del projecte de direcció i l’experiència i valoració positiva del treball previ desenvolupat com a càrrec directiu i com a docent.

En canvi, se suprimeix la preferència per ocupar el càrrec que fins ara tenien els docents que exercien al centre, per la qual la comissió de selecció només valorava les candidatures de professors externs en cas que no n’hi hagués cap del propi equip docent. També es modifica algun dels aspectes del barem per seleccionar el personal directiu i s’incrementa un 25% la puntuació dels mèrits per exercir el càrrec i/o la docència al centre on se sol·licita la direcció.

D’altra banda, la nova normativa introdueix canvis en la proporció dels membres de les comissions de selecció, constituïdes per representants de les administracions educatives i del centre corresponent. Des d'ara, en formaran part 5 representants de l’Administració, un dels quals pertanyent a l’Administració local; 3 professors elegits pel claustre, i 1 membre del consell escolar que no sigui professor.

Pel que fa a la regulació bàsica de l’avaluació dels mandats de la direcció per períodes de quatre anys, s’especifica que els criteris de l’avaluació han de ser públics i objectius i han d’incloure els resultats de les avaluacions realitzades durant el mandat. Es tindran en compte els factors socioeconòmics i socioculturals, així com el seguiment al llarg del temps.

Una altra de les novetats que incorpora el decret és que es preveu un segon procediment d’accés a la condició de directiu professional docent, a partir d’haver exercit 2 mandats de director i de superar una prova. També es preveu que els candidats puguin sol·licitar fins a tres centres (actualment només en podien sol·licitar un) i que el curs de formació sobre la funció directiva, que fins ara era un mèrit, passi a ser un requisit.

Comissions Obreres (CCOO) ha fet públic un comunicat en què considera que la modificació del decret de direccions és "una nova concessió" del Departament d'Ensenyament "a la LOMCE", la qual aplica "en detriment flagrant" de la "participació democràtica i equilibrada" de la comunitat educativa en les comissions de selecció i de les pròpies candidatures del professorat del mateix centre docent. 



Fonts: ACN, Generalitat

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Av. Portal de l'Àngel, 7 4rt. M/N 08002 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: