Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 28/01/2015

El fracàs escolar augmenta amb les hores d'ús de les pantalles

Així ho revela un estudi universitari i de l’ICS, que afirma que no utilitzar-les en absolut també fa créixer el fracàs escolar fins al 27%.

Un estudi elaborat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (URL) i l'Institut Català de la Salut ha conclòs que hi ha un increment proporcional entre el fracàs escolar dels estudiants de secundària i les hores d'ús de l'ordinador, el mòbil i els videojocs, a mesura que es redueix el control parental.

Així, el fracàs escolar (tenir tres o més assignatures suspeses el curs anterior) és del 16% entre l'alumnat que utilitza l'ordinador menys d'una hora al dia; d'un 17% entre els qui l'utilitzen entre una i dues hores diàries; d'un 20% entre els qui el fan servir de dues a tres hores i d'un 29% si l'ús de l'ordinador supera les tres hores diàries.

L'estudi també ha detectat que els estudiants que dediquen tres o més hores diàries a internet, el mòbil o els videojocs són més consumidors de cànnabis, alcohol o tabac que els nois menys dedicats als recursos tecnològics. "Els dos col·lectius, els molt absorbits per les tecnologies i els consumidors de substàncies tòxiques, són més vulnerables a la transgressió i més predisposats a assumir riscos", ha explicat Raquel Muñoz, infermera del CAP de Ca n'Oriach de Sabadell i coautora de l'estudi.

La investigació apunta, però, que no utilitzar l’ordinador en absolut també fa incrementar el fracàs escolar fins al 27%, ja que està comprovat que un 50% del temps d'internet s'inverteix en qüestions educatives. L'altre 50% pertany a l'àmbit independent d'uns nois que, en tota la resta, es consideren dependents dels seus pares.

"Encara que no podem establir cap causa precisa d'aquest fracàs escolar, és evident que les famílies necessiten més orientació sobre la utilització de l'ordinador i el mòbil", considera Muñoz. "Els pares no tenen pautes, no poden posar límits, desconeixen el tema", afegeix la infermera. 

Els resultats de l'estudi s'han obtingut de la investigació d'infermeres d'assistència primària del Vallès Occidental, que han entrevistat 5.538 alumnes de primer a quart d'ESO (d'11 a 16 anys) de 28 instituts de la comarca. La recerca tindrà una prolongació que analitzarà l'addicció a internet i el mòbil.

Foto: (CC) Lucy Gray

Font: ACN  i El Periódico

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: