Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Jordi Puig Voltas | Actualitzat el 17/10/2014

Anem de colònies... Aprendrem i ens ho passarem bé

Article a la secció Opinió de l'e-colònies.cat

"Una de les clau de l’educació del futur serà atribuir sentit i significat a les activitats realitzades", opina el president del Consell Social del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. "I és en aquest punt", diu Jordi Puig, "on les colònies són potencialment les activitats més competencials que existeixen".
Segons les noves teories de l’educació cal educar els infants i joves de forma competencial, és a dir, mitjançant el que anomenem experiències significatives. La Llei d’Educació de Catalunya (LEC: 2009) és la primera que recull aquesta idea destacant i afavorint l’educació més enllà de l’escola i introduint el concepte d’aules obertes.

Els projectes educatius de nombroses escoles inclouen la possibilitat de realitzar estades, sortides i colònies en un entorn diferent al que els infants estan acostumats i de participar en activitats complementàries a les que realitzen de forma habitual.

Per altra banda, els centres educatius intenten cercar l’element màgic que faci contents als infants, ajudi els professionals de l’educació, satisfaci les necessitats de les famílies i assoleixi les expectatives i exigències de la societat.

El nostre país, Catalunya, és des de fa molts anys un referent mundial del que anomenem lleure educatiu, i això es pot veure en el desenvolupament de les activitats vinculades a les colònies, que es realitzen durant el curs escolar en diferents indrets i localitzacions del nostre territori.

Un dels elements clau de l’educació del futur consistirà en el fet d’atribuir sentit i significat a les activitats realitzades, tant per part dels infants com per part dels adults. I és en aquest punt on les colònies són potencialment les activitats més competencials que existeixen, ja que l’infant, el jove o l’adult poden gaudir d’un temps educatiu en un escenari perfecte i amb un ambient afavoridor de l’aprenentatge que se centra més en la vivència que en el propi contingut, que destaca el camí i el procés per davant de l’objectiu i l’arribada.

En definitiva, les activitats, l’ambient i l’atmosfera que es viuen en el context d’unes colònies esdevenen un espai creat per desenvolupar actituds i per implicar-se en el món educatiu de forma intensa i emocionant.

Finalment, ja podem dir que l’escola no està sola educant, ans la societat ha permès que el fet educatiu sigui multidisciplinari i formi part de la responsabilitat social i ciutadana. Per aquestes raons i com a consell, penseu que les colònies són molt beneficioses per als vostres fills i filles i segur que quan siguin grans us ho agrairan.

Navega per les etiquetes

lleureeducaciócolòniespedagogia

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Jordi Puig VoltasPresident del Consell Social del Col·legi de Pedagogs de Catalunya.
Doctor en Pedagogia, Llicenciat en Humanitats, Mestre d’educació física a Primària, Postgrau en Mediació i gestió de conflictes. Professor associat a UB i UIC. 
Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: