El
Consell Escolar de Catalunya, organisme consultiu de la Generalitat en matèria educativa, ha aprovat un dictamen amb què demana al departament d’Ensenyament l’aturada de
la reforma del decret de direccions, de l’any 2010, que la conselleria està duent a terme per adaptar la legislació catalana a la LOMCE.
En línies generals, la modificació prevista suposa un enduriment de les condicions en la selecció dels directors: reclama formació específica obligatòria, suprimeix la prioritat que fins ara tenen els candidats del mateix centre i dóna valor al fet que els aspirants ja hagin format part d’un equip directiu.
Fins la setmana passada, la reforma del decret també preveia que l’Administració passés a tenir majoria absoluta a les comissions de selecció de directors, encarregades d’avaluar els candidats. Però, davant del rebuig mostrat per la comunitat educativa, Ensenyament ha presentat una esmena amb què accepta mantenir l’actual composició de les comissions, els membres de les quals estan designats a parts iguals per l’Administració, el claustre de professors i el consell escolar.
Tot i aquesta cessió per part d’Ensenyament, el Consell Escolar de Catalunya es mostra contrari a la modificació del decret, i ha incorporat demandes de sindicats de professors, estudiants i associacions de famílies per buscar estratègies de participació de la comunitat educativa a l’hora d’aprovar el projecte educatiu dels centres i la designació dels directors.
L’esmena d’aquests col·lectius, aprovada pel Consell, també preveu una petició a la Generalitat de renovar per un any els directors que acaben el seu mandat el proper 30 de juny. En total, són 760 persones les que es troben en aquesta situació; i l’organisme demana que, si compten amb l’aprovació del consell escolar, mantinguin el càrrec un any més. Segons els sindicats, aquesta seria una manera d’evitar que els nous directors
se seleccionin sense un pes suficient de la comunitat educativa.
Font:
el diari de l’educació