La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha anunciat que el desembre del 2015 el 96% dels centres educatius públics disposaran d’alta capacitat en connectivitat. Els centres restants corresponen a llars d’infants de la Generalitat, aules que no estan dins dels centres, i ensenyaments no reglats. La consellera ho ha exposat en seu parlamentària durant la seva compareixença a la Comissió d’Ensenyament.
A data de juliol del 2014, un 68% dels centres educatius públics disposaven d’alta capacitat: un 76% a les comarques de Barcelona, un 61% a les de Girona i Tarragona i un 43% a les terres de Lleida.
La consellera ha afirmat que es treballarà per augmentar aquestes xifres per tal de “poder sent competents el dia de demà com a ciutadans i com a professionals”. “Volem centres capacitats per connectar bé, per introduir al dia a dia la dimensió digital, volem que els alumnes tinguin incorporada aquesta competència, volem docents que puguin reforçar aquesta formació”, ha dit Rigau.
Balanç del curs 2013-2014 i previsió de l'actual
En la mateixa compareixença, la titular d’Ensenyament ha fet balanç del passat curs escolar, 2013-2014. Una de les dades que ha facilitat ha estat la de la disminució del nombre d’alumnes repetidors. El curs 2009-2010, a 6è de primària hi havia un 1,5% de repetidors, i el passat curs un 0,9%. El curs 2008-2009, la xifra d’alumnes que repetien era del 9,5% a 2n d’ESO i del 9,9% a 4t d’ESO, mentre que el passat curs va ser del 6,1% i 6,5%, respectivament.
Rigau també ha assegurat que s’ha reduït l’abandonament prematur en la franja de 16 a 18 anys. Si al tercer trimestre de l’any 2010 hi havia un 30,60% d’alumnat que deixava d’estudiar, en el segon trimestre d’enguany la xifra s’ha reduït al 21,12%. “Necessitem continuar impregnant l’orientació vocacional i professional als alumnes d’ESO, perquè als 16 anys s’acaba l’ESO però no el període d’estudis”, ha afirmat la consellera.
D’altra banda, Irene Rigau ha repassat els principals eixos del curs 2014-2015, entre els quals ha destacat la formació del professorat. En concret, la consellera ha recordat que aquest és el primer any en què impartiran classe els estudiants de grau del pla de Bolonya, i que el Departament d'Ensenyament ha apostat per retitular els mestres que tenint diplomatura vulguin aconseguir el grau. Amb aquesta finalitat, Rigau ha anunciat que s’està treballant en la primera iniciativa pilot perquè els docents puguin obtenir el nou títol mitjançant el seguiment d’un nombre de crèdits, en fase presencial i virtual.
Potser t'interessa: Nou curs amb rècord d’alumnes, més professors i més beques menjador, Comença el curs, comencen les colònies, ISMAEL PALACÍN: “El canvi de paradigma educatiu incorpora l’aprenentatge social i vivencial típic de les colònies”