Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 10/08/2014

Pares i fills: junts per vacances

L’hora dels deures? Fitxes de lectura? Quaderns d’estiu? Per vacances, hi ha experts que aconsellen un tipus d’aprenentatge menys sistemàtic que l'escolar, i animen a fer-lo en família.

L’estiu “és un moment ideal per a fer coses diferents i noves, per a comunicar-se intensivament amb la família i compartir moments especials i inoblidables”. Així ho afirma a l'ARA Criatures el professor Guillermo Bautista, director del Màster interuniversitari de Formació de professorat d’educació secundària i batxillerat, formació professional i ensenyament d’idiomes de la UOC i la UPF.

Hi coincideixen pedagogs consultats per La Vanguardia, els quals recepten "descans i no pas exercicis repetitius" durant les vacances i opinen que els deures cal fer-los "només en la seva justa mesura, en determinats casos i adaptats al temps lliure". Per a Bautista, els quaderns d’estiu i altres eines i rutines d’aprenentatge vinculades a l’escola tradicional, si es forcen, fins i tot poden produir l’efecte contrari i generar en l’infant “desencant i rebuig”.

El professor de la UOC considera que, durant les vacances d’estiu, els infants “necessiten trencar amb la rutina escolar”; i, tot i així, també apunta que aquest període és una oportunitat perquè “pensin, reflexionin i creïn de manera menys sistemàtica, més improvisada i lliure”. Per a aquest docent, una bona manera de fer-ho és “acompanyats per pares, mares, germans, avis i la resta de la família”.



Segons Bautista, la manera de seguir contribuint a la formació dels infants, però d’una manera més lúdica, pot ser fer amb ells algunes activitats com, per exemple:
  • Comentar un llibre, jugar a jocs relacionats, vincular llibres amb pel·lícules…
  • Anar a un museu, festival de música, cinema o teatre i parlar del tema que tracti l’esdeveniment.
  • Inscriure’s en família a competicions esportives lúdiques per a fomentar la vida saludable i l’activitat física.
  • Fer un vídeo o reportatge fotogràfic amb text per a reforçar la comprensió escrita i oral.
  • Cuinar junts per a treballar aspectes com els sabors, tipus d’aliments, procedència…
  • Fer creacions artístiques i/o manualitats per a treballar mesures, colors…
  • Donar més responsabilitats als petits fent-los anar a comprar, assumir tasques de la llar… per a fomentar la seva autonomia.
Altres educadors consultats per La Vanguardia proposen activitats d'estiu molt similars. Enric Prats, professor de Pedagogia Internacional de la UB, recomana "visitar un museu, algun monument, esglésies, castells, i aprofitar per conèixer nous aspectes de la història, la geografia i l’art". Una professora de pedagogia de la Universitat Blanquerna-URL defensa "lectures adequades i que els vinguin de gust” o "endevinalles, crucigrames i jocs de taula" per als majors de 5 anys, tot i que afegeix que a l’estiu “potser convé més jugar i gaudir de l’aire lliure”. Bautista admet que les alternatives a les activitats tradicionals requereixen una forta implicació de les famílies, tant en “la ideació i motivació” com en “l’ajut i supervisió” durant el seu desenvolupament, però insisteix que les vacances són una “gran oportunitat” per a comunicar-se i compartir moltes coses amb els fills.

Font: Ara Criatures i La Vanguardia

Navega per les etiquetes

famíliaestiunensvacances

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: