L’
Agència Catalana de Turisme (ACT), ens de promoció turística dependent del
Departament d’Empresa i Ocupació, ha esdevingut líder en la promoció turística a les xarxes socials amb prop de 360.000 seguidors.
Concretament, el Facebook de l’ACT compta amb més de 292.000 seguidors, mentre que a Twitter en té prop de 49.000, més de 16.600 a Instagram, i gairebé 1.500 a Youtube.
Aquestes xifres situen Catalunya com a destinació líder a l’Estat espanyol en la promoció turística a través de les xarxes socials. En total, té 216.108 seguidors més que Madrid; que, segons dades corresponents a l’última setmana de juliol del 2014, és la segona comunitat autònoma més ben posicionada en aquestes plataformes.
Des de l’any 2009, l’ACT engloba la promoció turística a les xarxes socials dins l’ecosistema “Catalunya Experience”, que persegueix un doble objectiu: d’una banda, oferir informació útil als seus seguidors i, d’altra banda, promocionar tots els racons del país.
La Catalunya Experience no només se centra en les xarxes socials, sinó que també implica altres fórmules innovadores de promoció turística a Internet. S’hi inclouen, per exemple,
els cinc vídeos sobre Catalunya creats enguany per cinc vídeo-artistes de prestigi internacional, que ja sumen més de 2 milions de reproduccions a la xarxa; o les fotos que van resultar d’un viatge amb instagramers internacionals, l’any 2012. A més, des del 2009, l’ACT organitza viatges amb bloguers per promocionar la destinació catalana.
Potser t'interessa: Els turistes estrangers han gastat 6.000 milions a Catalunya el primer semestre del 2014, La Catalunya Experience, en forma de vídeo, Vacances sostenibles en temps de crisi, Catalunya, destinació turística ideal per a les famílies amb nens