Els documents volen promoure un canvi metodològic, i alhora permetre clarificar les competències bàsiques en l'àmbit digital. D'aquesta manera, s'afegeix als
treballs de competències en l'àmbit lingüístic (llengua catalana i llengua castellana) i matemàtic, que es van presentar el mes de gener passat.
L'objectiu dels documents és millorar l'èxit escolar de l'alumnat i el sistema educatiu, segons els objectius de la Unió Europea per al 2020. Els docents tindran, amb aquest document, els recursos pedagògics, avaluatius i curriculars que donaran coherència a les competències bàsiques digitals al final de l'etapa de primària i de secundària.
Els documents estableixen, en cada etapa i per a cada àmbit, quina és la gradació de les competències bàsiques digitals que hauria d'assolir l'alumnat. Alhora, determinen els continguts clau associats a cada competència i inclou un seguit d'orientacions metodològiques per tal que el professorat les pugui aplicar a l'aula. El treball ha estat elaborat amb la participació de professionals de l'àmbit universitari, professorat de centres públics i privats, representants de la Inspecció Educativa, i tècnics del Departament d'Ensenyament.