El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya (CAT112) ha signat un conveni de col·laboració amb la FEEC per tal d'instal·lar al llarg de les diferents rutes de senders més transitades un senyal que indica 'Punt de cobertura 112 emergències' i un número de matrícula. Així el ciutadà o ciutadana que necessiti contactar els serveis d’emergència no haurà d’indicar la seva posició, ja que les dades d’aquell senyal estan introduïdes a la cartografia del 112. Per tant, quan la persona truqui al 112 i indiqui la matrícula que figura en el pal de senyalització, de forma automàtica els cossos d’emergència sabran on es troba.
El telèfon d’emergències 112 es pot contactar via telèfon mòbil des de qualsevol punt del país on hi hagi cobertura d’algun operador de telefonia, encara que no sigui la que hom té contractada per al seu aparell. Amb tot, hi ha força zones de Catalunya que no tenen cobertura de cap mena. Aproximadament a una quarta part de Catalunya, especialment zones de pas de molts excursionstes com les rurals o muntanyoses, no hi ha cobertura de cap mena, per la qual cosa no es pot contactar amb el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència CAT112.
L'objectiu final del CAT 112 és instal·lar els senyals a totes les vies de senderisme de gran afluència, com ara els Grans Recorreguts (GR) que creuen Catalunya, ubicats en la seva major part en Parcs Naturals i en els gran part dels quals hi ha zones sense cobertura de cap tipus o dèbil. Fins ara, s’han instal·lat senyals al Patronat de la Muntanya de Montserrat, amb qui el CAT 112 va signar un conveni similar al que es signa amb la FEEC.
El telèfon d’emergències 112 és un servei públic universal i gratuït, que funciona les 24 h del dia tots els dies de l’any i que atén les trucades relatives a emergències policials, mèdiques, d’incendis i salvaments, de Protecció Civil, i de qualsevol altre tipus, però és possible contactar-hi només des de zones on hi ha cobertura d’algun dels operadors de telefonia mòbil.