Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 27/11/2019

Treball augmentarà el control del registre de la jornada laboral al 2020

L’any vinent augmentarà en un 65% el nombre d’inspeccions que es realitzaran a les empreses per controlar el temps de feina.

Després de sis mesos des de l’entrada en vigor de l’obligació de totes les empreses a establir un sistema del registre diari de la jornada laboral (Reial Decret 8/2019); ara, Inspecció de Treball i Seguretat Social té previst posar en marxa durant el 2020 una campanya per aconseguir un major control del registre de jornada, fet que possiblement farà augmentar  el nombre d’expedients sobre aquesta matèria. Actualment, els imports reclamats en concepte de sancions han ascendit a un total d’1.263.378,50 euros, dels quals 113.181 responen exclusivament a qüestions sobre el registre de jornada, amb 189 requeriments tramitats.


 
El registre de la jornada laboral de totes les persones treballadores va passar a ser obligatori el passat 8 de març 2019 per a totes les empreses, amb independència de les seves circumstàncies, per exemple, la seva dimensió o el volum de facturació. Des del mes de maig i fins a l’octubre, s’han comptabilitzat 5.363 expedients relacionats amb el temps de treball i el seu registre. Durant aquest període s’han detectat 980 infraccions, un 9,8% més que el semestre anterior, 107 de les quals relacionades directament amb el registre de jornada.
 
Al mateix temps, Inspecció de Treball ha comunicat que durant l’any vinent augmentarà en un 65% el nombre d’inspeccions que realitzarà a les empreses per controlar el temps de feina. Per tant, durant el 2020 posarà més esforços per garantir que les hores extra no encobreixin jornades més llargues.  

Per facilitar el registre d’entrades i sortides, els socis de l’ACCAC disposen d’informació i qüestions relatives a la regulació legal i l’aplicació de la normativa en l'apartat de documentació de la Intranet de l’Associació. Per la seva banda, PIMEC ofereix una app gratuïta als seus socis per facilitar a les pimes el compliment de la normativa. Serhs Serveis i la consultora laboral Davilans també faciliten recursos per gestionar la presència de personal. La primera, a través del DocuTime, una eina que permet calcular les hores de feina, mentre que la segona, ho fa amb una plataforma en línia vinculada al servei de gestoria que ofereix a tots els associats que ja són clients. 

Navega per les etiquetes

PIMECtreballregistre jornadaempresaACCAC

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Av. Portal de l'Àngel, 7 4rt. M/N 08002 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: