Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 26/06/2019

Es publica el criteri tècnic del registre de jornada a les empreses

Fixa els criteris per la realització de les actuacions inspectores que s’efectuïn.

Recentment s'ha publicat el Criteri Tècnic 101/2019, sobre l’actuació de la Inspecció de Treball i Seguretat Social en matèria de registre de jornada.

En primer lloc, determina l’objectiu d’aquest criteri tècnic, que és el de fixar els criteris per la realització de les actuacions inspectores que s’efectuïn, un cop ha entrat en vigor l’obligació de dur a terme el registre de jornada efectiva de les persones treballadores.

Obligatorietat del registre de jornada: dur a terme el registre de jornada no és una opció o una potestat per l’empresari, sinó que es tracta d’una veritable obligació. A més, aquesta obligació ha estat confirmada per la recent Sentència del TJUE de 14 de maig de 2019.

Contingut del registre de jornada
  • La normativa preveu l’obligació de registrar l’inici i la finalització de la jornada laboral, per tal de conèixer la jornada de treball efectiu.
  • No s’exigeix expressament el registre de les interrupcions entre l’inici i la finalització de la jornada; seran la negociació col·lectiva o els acords d’empresa referits a la organització i documentació del registre els que precisin com considerar els aspectes relacionats amb el registre de les interrupcions, pauses o flexibilitat horària.
  • El registre ha de ser diari, no sent acceptable l’exhibició de l’horari d’aplicació a l’empresa, el calendari laboral o els quadrants horaris.
Conservació del registre de jornada

La normativa no preveu res respecte de la manera de conservar el registre, pel que s’ha d’entendre com vàlid qualsevol mitjà, físic o de qualsevol altre tipus, que permeti garantir la fiabilitat i veracitat respecte de les dades.

A més, aquest ha de ser accessible, de manera immediata (físicament o telemàticament), en qualsevol moment i des del centre de treball.

Organització i documentació del registre

  • La forma serà la determinada per la negociació col·lectiva, acord d’empresa o, en el seu defecte, decisió de l’empresari prèvia consulta amb els representants legals dels treballadors.
  • El registre ha de ser objectiu, que garanteixi la seva fiabilitat, veracitat i no alteració a posteriori de les dades, sent a més necessari que es respecti la normativa sobre protecció de dades.
  • Així mateix, el Criteri Tècnic de la Inspecció especifica que també es farà un control de la manera d’organitzar i documentar el registre, per tal de comprovar que la implantació d’aquest sistema ha estat precedit per un període de negociació o consulta amb la representació dels treballadors, comprovant, per exemple, les actes de les reunions celebrades durant el procés de negociació.
Segueix sent obligatori i exigible
  • Registre hores extraordinàries (ex. Article 35.5 Estatut dels treballadors).
  • Registre diari dels contractes a temps parcial (ex. Article 12.4.c Estatut dels Treballadors).
  • Registre de jornades especials (ex. Reial Decret 1561/1995).
Per tal d'aclarir aquestes i d'altres possibles qüestions, Pimec organitza un curs sobre com implementar el registre de jornada a l'empresa.

Gestió del temps de l'equip

Per ajudar a gestionar correctament el temps dels equips de treballadors i treballadores de les instal·lacions juvenils, Pimec ha dissenyat una solució tecnològica gratuïta i exclusiva pels socis de l'entitat, de la qual es poden beneficiar els membres de l'ACCAC com a socis col·lectius. Facilita a les pimes el compliment del del registre de jornada laboral sense límit de treballadors.

A més, l'ACCAC ha signat recentment un acord amb Serhs Serveis, que aporta solucions en aquest sentit. Es posa a disposició dels gestors el programa DocuGestiona com a portal per a la gestió de la documentació laboral i que permet una extensió per gestionar la presència del personal.

De la mateixa manera, des de la consultora laboral Davilans, amb qui l'ACCAC hi té un conveni de col·laboració, també estan ultimant eines de gestió de presència en línia vinculades al servei de gestoria que ofereix per a tots els associats de l'ACCAC que ja són clients. 



Potser t'interessa:
Notícies sobre el registre de la jornada laboral



FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: