Un estudi ha constatat que els infants que participen en activitats de lleure tenen unes millors
competències educatives i professionals. La recerca mostra que la capacitat d'aprenentatge, el respecte per les normes socials i l'educació cívica i social creix amb el pas dels infants per a una entitat de lleure educatiu que té també un impacte a l'hora d'assumir responsabilitat i lideratge.
Per això, els autors de l'estudi, de la Fundació Pere Tarrés, consideren que aquestes activitats contribueixen a trencar “el cercle de la pobresa” dels infants i joves vulnerables i alerten que no atendre als infants en situació de vulnerabilitat social i a les seves famílies tindrà costos sanitaris, educatius i socials en un futur.
En aquest sentit, destaquen la importància de les
colònies i dels casals d'estiu que poden fer a les vacances, uns mesos que suposen una quarta part de la vida dels alumnes escolaritzats, ja que esdevé una oportunitat per a fer noves coneixences, divertir-se amb activitats de lleure i estar en contacte amb la natura.
Potser t'interessa: Especial drets de la infància.