Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 03/05/2019

Les activitats de lleure contribueixen a trencar “'el cercle de la pobresa” d'infants i joves vulnerables

Un estudi constata que les activitats fora de l'horari escolar milloren les competències educatives i professionals de l'alumnat

Un estudi ha constatat que els infants que participen en activitats de lleure tenen unes millors competències educatives i professionals. La recerca mostra que la capacitat d'aprenentatge, el respecte per les normes socials i l'educació cívica i social creix amb el pas dels infants per a una entitat de lleure educatiu que té també un impacte a l'hora d'assumir responsabilitat i lideratge.

Per això, els autors de l'estudi, de la Fundació Pere Tarrés, consideren que aquestes activitats contribueixen a trencar “el cercle de la pobresa” dels infants i joves vulnerables i alerten que no atendre als infants en situació de vulnerabilitat social i a les seves famílies tindrà costos sanitaris, educatius i socials en un futur.

En aquest sentit, destaquen la importància de les colònies i dels casals d'estiu que poden fer a les vacances, uns mesos que suposen una quarta part de la vida dels alumnes escolaritzats, ja que esdevé una oportunitat per a fer noves coneixences, divertir-se amb activitats de lleure i estar en contacte amb la natura.

Potser t'interessa: Especial drets de la infància.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: