Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 05/03/2019

Educació mantindrà un any més el pla pilot de jornada continuada a primària

El director general de Centres Públics ha destacat que “parlar de jornada contínua sense parlar de menjador o activitats extralectives no té sentit: l’accés a les activitats extralectives en condicions d’igualtat per part de tots els infants serà una altra condició indispensable per garantir l’equitat”.

El Departament d’Educació mantindrà durant un any més el pla pilot de jornada continuada que s’està duent a terme en 25 escoles d’arreu de Catalunya i que estava previst que finalitzés aquest any 2019. Ho ha anunciat aquesta tarda el director general de Centres Públics, Josep Gonzàlez-Cambray, durant una compareixença en la Comissió d’Educació al Parlament, on ha concretat que el Departament amplia aquest pla experimental que va començar al 2015-16, “per acabar de contrastar la satisfacció de la comunitat educativa i, en especial, de les famílies”.

En aquest sentit, Gonzàlez-Cambray ha concretat que “els centres que certifiquin un mínim del 80% d’adhesió del cens de les famílies al projecte de jornada continuada podran allargar per un any aquesta modalitat horària”. També ha afirmat que cal emmarcar la decisió en el context de debat de la reforma horària que està del tot vigent i activa: “Els horaris escolars no es poden tractar aïlladament, sense tenir en compte l’entorn social i la situació laboral de les famílies”.

Gonzàlez-Cambray ha destacat que “parlar de jornada contínua sense parlar de menjador o activitats extralectives no té sentit: l’accés a les activitats extralectives en condicions d’igualtat per part de tots els infants serà una altra condició indispensable per garantir l’equitat, i això s’ha de fer necessàriament amb la implicació municipal en la proposta horària definida pels centres”. Ha afegit que “la jornada contínua, en sí mateixa, no és un element que condicioni la possibilitat d’implementar canvis organitzatius o projectes de millora”. En aquest sentit, l'ACCAC adverteix del possible risc que aquestes escoles deixin d'organitzar colònies, amb el greuge que suposaria per als alumnes no poder gaudir d'aquesta activitat d'educació en el lleure tan important per a l'educació dels infants.

Per altra banda, el director general ha manifestat que “els indicadors quantitatius analitzats no permeten parlar d’evidències de millora atribuïbles de manera directa a l’organització horària”. Ha exposat que seria important poder trobar evidències de fins a quin punt es concreta l’adhesió de la comunitat educativa. És per això que el Departament ha enviat a les direccions de les 25 escoles que participen en el programa la documentació de valoració que permetrà obtenir aquesta informació i “poder definir quines d’aquestes escoles continuaran finalment aquesta prova pilot durant un curs més”, ha explicat Josep Gonzàlez-Cambray. Sobre aquesta qüestió, l'ACCAC es pregunta "si té en compte com un indicador més la continuïtat de les activitats fora de l'aula, com són les colònies".

Navega per les etiquetes

educacióhoraritempslleurecolònies

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: