Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 24/10/2018

Bargalló proposa un nou model lingüístic al sistema educatiu

Els objectius del nou model lingüístic són fer del català la llengua de cohesió social, garantir el coneixement del castellà i assegurar l'aprenentatge de dues llengües més.

El Departament d’Ensenyament va presentar ahir el document ‘El model lingüístic del sistema educatiu a Catalunya’, que vol actualitzar el model actual. La presentació es va fer al Petit Palau de la Música Catalana, amb la presència del vice-president del govern i conseller d’Economia i Hisenda, Pere Aragonès, i del conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló.

Triple objectiu

Segons que van explicar, aquest document proposa canvis metodològics i organitzatius amb la intenció de respondre als desafiaments d’una societat complexa i canviant, molt diferent de la de fa quaranta anys, quan es va implantar el programa d’immersió lingüística a l’escola. L’objectiu és oferir als centres educatius criteris i orientacions per a ensenyar les llengües d’una manera integrada amb els continguts. La finalitat del nou model, segons que van exposar, és situar la llengua al centre del procés d’aprenentatge i desenvolupar una competència lingüística i plurilingüe. Els objectius proposats són tres: que la llengua catalana sigui llengua de referència i actuï com a element de cohesió social, que es garanteixi el domini del castellà i que s’asseguri l’aprenentatge d’una o dues llengües estrangeres.

Àrab i xinès a les aules

Un dels canvis més importants és que la proposta es fonamenta en la interculturalitat i vol afavorir el coneixement de més llengües per aprofundir en el coneixement de més cultures. El projecte remarca que a les escoles catalanes hi ha dues-centes llengües i cultures diferents i que els docents poden treure profit d’aquesta riquesa fent-la més present a les aules. Per això, un dels canvis anunciats més importants serà que s’hi inclouran l’àrab i el xinès com a segona llengua estrangera.

Bargalló va explicar que aquest document es fonamenta en alguna cosa més que ensenyar llengües: ‘Ve d’anys i anys de pràctica a les aules. D’allò que es feia sense que fos escrit enlloc.’ El conseller va afegir que recull també els documents del Consell d’Europa sobre el plurilingüisme i la voluntat d’enfortir la cohesió social, enriquida pel coneixement de més llengües: anglès, francès, alemany, però també àrab i xinès.

El titular d’Ensenyament també va remarcar que l’objectiu del departament és capacitar els alumnes perquè es desenvolupin en una societat plural i complexa: ‘Prepararem millor els estudiants en una societat contemporània, en un país que té una llengua pròpia i moltes llengües per a comunicar-se.’



Font: Vilaweb


Navega per les etiquetes

educacióEnsenyamentcatalàImmersió

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: