Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 21/06/2018

Les escoles públiques hauran de publicar els seus documents d'organització i gestió

Es tracta d’una mesura de transparència per afavorir que les famílies disposin de la informació de tots els centres d’arreu de Catalunya.

El Departament d’Ensenyament ha publicat avui en el Portal de centre els documents per l’organització i la gestió dels centres educatius de titularitat pública per al curs 2018-2019. La principal novetat és que els tots els centres hauran d’elaborar els seus documents de gestió i fer-los públics a través de la web de les escoles i instituts i de la resta de sistemes d’informació interns. Es tracta d’una mesura de transparència per afavorir que les famílies disposin de la informació de tots els centres públics d’arreu del país.

Així doncs, en aquestes instruccions d’organització per als centres de cara al curs vinent, d’acord amb la legislació vigent, tots els centres hauran de tenir i fer públics els seus documents de gestió, com a eines eficaces que els han de permetre un exercici responsable de l’autonomia reconeguda. Aquests documents són els següents:
- El projecte educatiu de centre (PEC)
- Les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC)
- El projecte lingüístic (PL)
- El projecte de direcció (PdD)
- La programació general anual (PGA)
- La memòria anual (MA)

Altres novetats dels documents

Els documents per a l’organització i la gestió dels centre per al curs vinent també inclouen altres novetats, com ara el document “Marc de la innovació pedagògica a Catalunya”, que estableix un procediment comú i una definició consensuada de les modalitats d’innovació. O en matèria de personal docent, s’introdueix una nova redacció explicativa per als mestres especialistes en el suport a la inclusió, dels professors de l’especialitat d’orientació educativa i dels mestres de pedagogia terapèutica, i dels professors de suport intensiu per a l’escolarització inclusiva.

Entre altres novetats, també s’aprofundeix en la concreció i en el desenvolupament del currículum competencial i l’orientació educativa a l’ESO; i per als ensenyaments de música de grau professional es permet que es presentin a la prova d’accés als artístics superiors en casos excepcionals als majors de 16 anys que cursin o hagin superat la prova d’accés a sisè curs de grau professional.

Navega per les etiquetes

educació

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: