Tot seguit, proposem una manera de fer
la planificació endreçada per fases:
- Anàlisi d'ingressos i despeses: Cal fer-lo en el moment que planifiquem l'activitat.
- Pressupost inicial: L'elaborarem després de definir els ingressos i les despeses.
- Pressupost de seguiment: S'activa en el moment d'inici de les inscripcions.
- Pressupost comparatiu: Un cop acaba l'activitat, compararem la desviació entre el pressupost inicial i el de seguiment.
- Tancament econòmic: Quan tenim totes les dades econòmiques organitzades, elaborarem aquest informe que es basarà en la comparació anterior.
- Informe final: Informe que recull quantitativa i qualitativament el desenvolupament econòmic de l'activitat. Cal explicar i justificar les despeses.
Cal tenir en compte el tipus d’activitat que durem a terme i la seva casuística així com també l’experiència que ja tenim en muntar activitats de colònies. Abans de desenvolupar-les, caldrà preveure els recursos que necessitarem, tant de persones com de materials i fer previsió de quines fonts d’ingressos disposarem i despeses també.
En definitiva, no hem de tenir por de la part econòmica, cal organitzar-la simultàniament amb la part de les activitats i cercar les eines de gestió que ens permetin realitzar un seguiment acurat i constant. Aquest procés ha d'estar sotmès a revisions en totes les seves fases per fer un seguiment continuat de la gestió econòmica. Val la pena que aneu revisant aquesta planificació per corregir el que calgui.