Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 07/05/2015

Nou atac de Wert al model d'immersió

Reclama al Tribunal Superior que els formularis de preinscripció incloguin l'opció del bilingüisme.

El Ministeri d'Educació sembla entossudit -tot i que el seu titular José Ignacio Wert digui que no és així- a fer que el model lingüístic del PP s'imposi amb dues llengües en totes les comunitats, incloent-hi Catalunya, cosa que suposa obrir una bretxa en la immersió lingüística -vigent des de fa més de 30 anys- per donar més cabuda al castellà. Wert va començar revisant el sistema a través de la LOMCE, apel·lant al dret dels pares a escollir l'idioma en què volen que els seus fills siguin escolaritzats, però aquesta setmana l'ofensiva ha anat un pas més enllà: el ministeri ha portat la Generalitat als tribunals perquè aquests, al seu torn, l'instin a complir amb «l'obligació legal de garantir l'ensenyament en castellà com a llengua vehicular». I això, quan a penes falten dos dies perquè comenci la campanya electoral.

Això passaria perquè la Generalitat reobrís, en primer lloc, el procés de preinscripció escolar per al pròxim curs (tancat el 17 de març passat), ja que en la convocatòria no es va preveure l'opció del bilingüisme, denuncia el ministeri. A més, el departament que dirigeix Wert reclama que tots els alumnes que sol·licitin ser escolaritzats en castellà en qualsevol escola catalana, pública o concertada, puguin estudiar almenys un 25% de les assignatures en aquesta llengua, sense tenir en compte, no obstant, l'elecció de la resta d'alumnes de la classe.

Les dues peticions, la de revisar el termini de preinscripció i la de fer que els alumnes que ho escullin facin una quarta part de les hores de classe en castellà, són les dues mesures cautelars sol·licitades pel ministeri en el recurs que aquesta setmana ha admès a tràmit el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), en contra de la resolució de la Generalitat que regulava el procés de preinscripció del curs que ve.

La Generalitat té una setmana de temps per presentar les seves al·legacions al recurs presentat per l'advocat de l'Estat a Barcelona davant el TSJC. Aquest, una vegada rebuda l'apel·lació de l'Administració autonòmica, disposa d'una setmana més per respondre a les mesures cautelars sol·licitades pel ministeri, va informar ahir un portaveu d'aquest departament. Amb tot, la Generalitat reitera que el calendari de matriculacions es mantindrà tal com estava previst inicialment: el termini s'obrirà el pròxim 8 de juny i es tancarà quatre dies després, el dia 12.

Totes les formacions polítiques, excepte PP i Ciutadans, van assegurar que es "mantindran fermes" davant d'un "irresponsable" i "desproporcionat atemptat" contra el català, el sistema d'immersió lingüística i la cohesió social a Catalunya.

Des del sector educatiu, la plataforma Somescola.cat va considerar que "la pretensió de bloquejar el procés de matriculació és un acte de violència institucional", que introdueix incertesa en les famílies que han participat en el procés. Per a l'associació de mestres Rosa Sensat, sembla que la voluntat de Wert és voler "dividir la societat catalana". "Ha sigut un ministre -va recordar l'entitat en un comunicat- que ha aconseguit que tots els moviments socials vagin alhora rebutjant de manera sistemàtica les seves propostes".

Potser t'interessa:
La LOMCE provoca rebuig i insubmissió.



Font: El Periódico

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: