Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Edna Albareda | Actualitzat el 08/03/2013

Una clau per aconseguir que les colònies escolars siguin un èxit

En educació, no tot és automàtic ni sempre generalitzable. Per exemple, la majoria dels professionals del món educatiu estarem d’acord que les colònies tenen uns beneficis pedagògics molt interessants i enriquidors. Però també coincidirem que tan sols pel fet d’anar de colònies uns dies d’escola, no millorarem la dinàmica d’aula o les actituds. Per aconseguir-ho, cal treballar per aquest objectiu.
I treballar en equip. Per tal que aquesta activitat sigui un èxit, és necessària la col·laboració entre els educadors en temps de lleure i els professors. Quan els mestres s’impliquen en les activitats, en els jocs, les cançons… es pot arribar a crear un clima molt bo que afavorirà, segur, les relacions amb els alumnes. Conèixer els mestres en un altre ambient afavoreix un clima de confiança, que propicia, malgrat que es pugui pensar el contrari, el respecte i l’admiració vers l’educador o educadora.

Però aquesta experiència també resultarà positiva pel treball posterior que desenvoluparan a classe. Els docents recolliran el fruit de la seva implicació en les activitats del dia a dia. Òbviament, quan el professorat esdevé només un acompanyant, que no s’implica, ni participa, els resultats que podem esperar d’una activitat com les colònies no poden ser els mateixos.

Els monitors i monitores poden ser un pont entre uns i altres, i marcar tendències entre el comportament i interessos d’alumnes i mestres. La complicitat entre monitors i professorat pot ser molt positiva, tenint clar cadascú el seu rol. Per això mateix, sempre que sigui possible, cal fer una preparació prèvia i facilitar el contacte entre l’escola, la casa i l’equip de monitors. Assegurar tots els detalls és important per minimitzar els riscos i assolir allò que pretenem. En aquests moments inicials, cal ser curós i deixar-se assessorar, si cal, pels especialistes.

La responsabilitat que implica portar nens fora, és elevada, com ho és la de ser educador. I és una responsabilitat que no podem ni volem defugir. Perquè feta amb motivació i professionalitat només ens pot reportar bons resultats.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Edna AlbaredaDirectora Colònies Jordi Turull
Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: