Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 20/07/2016

Mig miler de centres educatius se sumen a Escola Nova 21

El programa Escola Nova 21 vol contribuir a l’actualització disruptiva del sistema educatiu amb un pla pilot de canvi de tres anys.

Quatre-cents vuitanta-set centres educatius de tot Catalunya han acordat incorporar-se al programa Escola Nova 21 a través de la convocatòria pública oberta fa menys de tres mesos i que es va tancar divendres passat. Aquests centres, que apleguen 228.537 infants i joves, representen un 15,72% del total de centres amb educació obligatòria, el que suposa una mobilització sense precedent pel canvi educatiu.

Tots aquests centres han aprovat la participació per majoria dels seus claustres i dels seus consells escolars, el que ha generat un debat sobre el canvi a moltes més escoles. Abans, més de 1.200 membres d’equips directius van passar pels setze tallers organitzats pel programa en sis jornades a diferents ciutats, per estar segurs que tot centre que ho sol·licités pogués conèixer a fons el canvi que es proposa i veiés si el volia començar ara.

Els 461 centres que han fet la sol·licitud se sumen als 26 centres impulsors, i mostren uns percentatges de diversitat molt similars als del conjunt del sistema educatiu: 68% de públics (312) i 32% de concertats (149), i un 40% són de, o tenen, secundària. Dels sol·licitants, un 78% (361) són de les comarques barcelonines, un 8% (37) de les gironines, tarragonines i lleidatanes un 5,6% (26) cadascuna, i les Terres de l’Ebre un 2,3% (11). 

El compromís del programa és dotar a 200 escoles d’eines d’autodiagnosi i de procediment per al canvi, recursos formatius, espais de capacitació i reflexió compartida en xarxes i també indicadors d’avaluació, per a què puguin actualitzar el seu enfocament educatiu. D’entre aquestes, 30 que se seleccionaran el mes de desembre rebran un acompanyament, formació i capacitació intensius per tal de garantir el seu canvi, creant una acció pilot a través d’un procediment que s’anirà revisant i millorant per poder-lo generalitzar per al conjunt del sistema. Donat el volum de sol·licituds, de més del doble de la capacitat del programa, s’està treballant per veure si es pot donar resposta als centres que vulguin canviar més enllà dels 200 previstos.

L’objectiu final de la iniciativa, que finalitzarà la tardor de 2019, és generar el marc i les condicions per a què Catalunya tingui un sistema educatiu avançat. I la manera com es vol assolir és creant les condicions perquè les escoles amb pràctiques avançades es consolidin i millorin, interactuant entre elles, així com elaborar procediments perquè altres escoles que vulguin, des del seu projecte educatiu, puguin canviar pràctiques i organització cap al marc d’escoles avançades, generant així millor coneixement sobre pràctiques i avaluació competencial. 

Potser t'interessa: Neix una iniciativa per revolucionar l'escola catalana.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: