Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica

OPINIÓ

Les colònies escolars truquen a la porta

[ARTICLE PUBLICAT AL DIARI DE L'EDUCACIÓ] La recerca ens apunta quins aspectes poden contribuir a un major reconeixement de les colònies escolars. Entre altres, partir d’una fotografia precisa que no tenim; reforçar els principis d’accessibiltat i inclusió; plantejar-les amb un sentit pedagògic; o treballar-les des d’una dimensió col·laborativa i comunitària.

Les colònies, un valor fonamental del sistema educatiu català

[ARTICLE PUBLICAT AL DIARI DE L'EDUCACIÓ] Les colònies i sortides escolars són una tradició molt arrelada al nostre país i esdevenen espais únics de convivència, d'aprenentatge directe, d'educació mediambiental i permeten materialitzar el dret al lleure com un dret reconegut al nostre marc jurídic. Des de l'Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) les posen en valor com una oportunitat d’aprenentatge clau.

Aprenem de les colònies escolars!

ESPECIAL REVISTA "LLEURE": "Els aprenentatges que s'hi generen són fàcilment significatius per a tothom i faciliten la construcció de relacions personals significatives i traslladables al centre educatiu".

Opinió de la revista 'Lleure'

La xarxa catalana d'instal·lacions juvenils: una estructura imprescindible de país

ESPECIAL REVISTA "LLEURE": Vilalta afirma que “els estàndards de qualitat de les instal·lacions juvenils són el resultat de molts anys de feina, feta des del rigor i la constància, i l'ACCAC hi ha jugat un paper molt important”.

Lleure educatiu: cap a la ciutadania activa

Morata defensa "l'educació en el lleure com un bé comú" i que es garanteixi "la universalització d'accés en igualtat d'oportunitats i amb propostes orientades a l'excel·lència".

La vigència de l’educació en el lleure

"Les colònies aprofiten el potencial educatiu de la col·lectivitat", afirma el doctor Pere Soler, qui destacta que "el producte de l’activitat no és el més important, sinó tot allò que ha passat i com ha succeït durant el temps que s’ha compartit".

El dret a l’educació… en el lleure!

Casero defensa la importància de l'educació en el lleure en l'aprenentatge al llarg de la vida però lamenta que "sovint s'hagi menyspreat considerant-la secundària".

Les meves primeres colònies

"A mi també m’envadeixen els dubtes però no tinc el menor dubte que les colònies d’estiu seran una oportunitat única perquè el meu fill millori la seva autonomia, valentia, la confiança en si mateix i es torni molt més resilient" reconeix Sònia López Iglesias.

Les AMPA i les colònies escolars

Article a la secció Opinió de l'e-colònies.cat

"Les famílies tenim molt clar que cal regular el tema de les sortides i les colònies", diu el president de FaPaC, Àlex Castillo, qui les defineix com "el marc idoni per promoure el desenvolupament personal i el creixement emocional" dels infants. Les AMPA treballen perquè tothom pugui gaudir-ne.

Esgarrinxades, somriures i records inesborrables

Article a la secció Opinió de l'e-colònies.cat

A les colònies, "si els infants s’enyoren ho superen amb activitats tan poc estimulants com piscina, excursions, amics i descobriments", ironitza l'escriptora Anna Manso, qui es defineix com "la pitjor mare del món".

Gamificar l'aprenentatge: el poder del joc!

Imma Marín Santiago reflexiona sobre el concepte 'gamificació' aplicat a l'educació. "No es tracta només de fer jocs, o d'utilitzar el joc com a eina educativa per fer més agradable l'estudi", diu Marín, "sinó de posar el joc en el centre del procés educatiu".

Les tres coses que he après de les colònies

Reproduïm l'article de Pedro de Haro sobre la importància de les colònies en l'educació, publicat a Les 3 coses que he après:

L'agost no tanca per vacances. L’educació en el lleure per a tothom

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya evidencia que "malgrat els esforços que estan fent les entitats públiques i les entitats socials per a què tothom pugui gaudir de l’educació de lleure estival, segueix havent-hi menors –especialment els més vulnerables- que no tenen les mateixes oportunitats educatives. Circumstància que afecta directament als infants i adolescents amb handicaps especials".

L’educació, un dret que encara cal reivindicar

Reivindicar l’educació com un dret implica no només lluitar en favor de l’accés en pla d’igualtat a l’escolarització obligatòria sinó també per la qualitat educativa i, més enllà, per la necessitat d’atendre totes les barreres que impedeixen el ple desenvolupament d’infants i joves, en algunes de les quans en som responsables.

Una iniciativa per seguir avançant en la nostra societat

"L’Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) ha aconseguit en els seus 30 anys d’història, aportar al món del lleure i al conjunt de la societat, valors i enriquiment personal", afirma el president de Pimec, Josep González.

30 anys associats

EDITORIAL DE LA REVISTA "LLEURE": “Sense oblidar el nostre passat, seguim treballant per adaptar-nos a un nou present i, alhora, construir un futur compartit per al sector de les instal·lacions juvenils”.

Liquidem l'associacionisme

"Hem de creure que hi ha un afany per controlar-les a base de reformes fiscals, lleis i decrets? O, simplement, les volen liquidar?", es pregunta Jordi Fosas.

50 números de la revista "Lleure"

ESPECIAL REVISTA "LLEURE"

En tornar de vacances, una nova revista "Lleure" ha sortit al carrer, coincidint amb el tret de sortida d’un nou curs de les escoles i les entitats educatives. Un bon moment per repassar l’actualitat que va marcar el curs anterior, de fer balanç de les qüestions més destacades i de programar les properes colònies.

Les cases de colònies: una oportunitat quotidiana per a la Reforma Horària

ESPECIAL REVISTA "LLEURE": Mohedano defensa que “cal impulsar uns horaris sostenibles i beneficiosos per a les institucions, les empreses i la ciutadania” i dóna alguns consells de com les cases de colònies també es poden adaptar a uns horaris de la nova societat del coneixement.

Quina emoció, anem de colònies!

Article a la secció Opinió de l'e-colònies.cat

Les colònies "són una meravellosa oportunitat per a identificar i aprendre a regular un munt d’emocions", diu l'escriptora Júlia Prunés, qui afegeix que, "en un entorn tan emotiu, l'aprenentatge està assegurat".

Anem de colònies... Aprendrem i ens ho passarem bé

Article a la secció Opinió de l'e-colònies.cat

"Una de les clau de l’educació del futur serà atribuir sentit i significat a les activitats realitzades", opina el president del Consell Social del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. "I és en aquest punt", diu Jordi Puig, "on les colònies són potencialment les activitats més competencials que existeixen".

Les colònies, un espai imprescindible en la vida de l'infant

Article a la secció Opinió de l'e-colònies.cat

La proximitat, el compromís social de les institucions de lleure i la lluita per la igualtat d'oportunitats són, per a Felipe Campos, tres eixos vertebradors de les colònies, una experiència que no tots els infants i joves tenen garantida.

La formació, garantia de seguretat i qualitat

Editorial a l'anuari 2013-2014 de la revista 'Lleure'

"Els professionals de les instal·lacions juvenils fa anys que atorguem una gran rellevància al fet de formar-nos i reciclar-nos en les darreres novetats del nostre àmbit d’actuació", afirmen des de l'ACCAC.

La por dels pares

"La meva filla no va de colònies perquè tinc por que li pugui passar alguna cosa i, a més, és molt delicada amb el menjar i no vull que pateixi".

Anàlisi crítica de la nova normativa de formació en el lleure

Aquest 1 d’octubre ha entrat en vigor la nova normativa de formació d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil. Aquesta nova norma suposa un canvi substancial respecte al marc actual, definit l’any 1995 per la Generalitat de Catalunya i que s’havia mantingut pràcticament intacte des dels seus inicis, havent assolit nivell d’aplicabilitat notable. Com a prova, s’han titulat més de 100.000 monitors d’activitats de lleure a Catalunya.
Pàgina 1 de 5
 Següent >
Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: