Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 06/03/2015

La bretxa de gènere augmenta a les escoles d'Espanya, segons l'OCDE

L’últim informe PISA, corresponent al 2012, apunta que una de les causes podria ser la quantitat d’hores diàries que els nois dediquen als videojocs.

Fa anys que els informes PISA destaquen que, en general, els nois tenen un menor rendiment acadèmic que les noies; i, segons el darrer informe sobre igualtat de gènere en l'avaluació PISA (corresponent al 2012), a l'Estat espanyol aquesta bretxa tendeix a ampliar-se. En concret, l'estudi destaca que als 15 anys el 60% dels alumnes amb baix rendiment en les tres competències PISA (Lectura, Matemàtiques i Ciències) són nois.

A més a més, el document apunta a un dels factors que influeixen i fins i tot podrien estar accentuant aquesta tendència: els nois destinen moltes hores al dia als videojocs, un temps que elles prefereixen dedicar a la lectura, els deures i l'estudi.

Això succeeix en etapes en què "la competència lectora és el fonament de l'aprenentatge" i "no comprendre bé el que es llegeix afecta negativament el rendiment en les altres matèries", ha explicat el secretari general adjunt de l'OCDE, Stefan Kapferer, durant la presentació aquest dimecres de l'informe L'ABC de la desigualtat de gènere en educació, que s'ha elaborat a partir de dades de PISA 2012 i altres estudis.

Kapferer ha destacat que mentre que el 74% dels nois de l'OCDE reconeixen la seva afició als videojocs, la majoria de les noies, el 56%, asseguren que no hi juguen mai. La tendència en auge dels videojocs en grup és potser la mostra més clara d'aquesta situació descompensada: el 20% dels nois se submergeixen cada dia en aquest món virtual interconnectat, mentre que només ho fan el 2% de les noies.

Per a elles, lletres. Per a ells, números.

Potser per aquestes hores de més que les noies dediquen a la lectura, els deures i l’estudi, un altre punt que destaca l'informe és un rendiment global superior de les noies en l'àmbit lector i dels nois en matemàtiques.

És un extrem que es repeteix en tots els països de l'OCDE; però el document sosté que no hi ha res “innat” que impedeixi a les noies tenir també un bon rendiment amb els números. El que sí que es detecta és un nivell d'angoixa i ansietat més gran en les noies davant l'assignatura, fet que incideix en els resultats. En aquest punt, l’OCDE parla d’un repte important de cara a la igualtat de gènere perquè aquesta inseguretat porta les dones a defugir enginyeries i informàtica, dues de les àrees professionals amb més futur.



Fonts: ACN i El Periódico

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: