Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 09/02/2015

Més de 66.000 alumnes de 4t d'ESO posen a prova les competències bàsiques

Tot i no determinar la superació de l’etapa, les proves d'avaluació de 4t d’ESO serveixen per fer un diagnòstic del nivell educatiu a l'hora d'acabar la secundària obligatòria.

Un total de 66.520 alumnes de Catalunya s’examinaran els dies 10 i 11 de febrer de les proves d’avaluació de 4t d’ESO, que es realitzen per quart any consecutiu. Aquestes proves no marquen la superació o no de l’ESO, sinó que es tenen en compte a l’hora d’avaluar si l’alumne ha aconseguit assolir les competències i objectius de l’etapa. Per tant, formen part del conjunt d’informacions i proves de què el professorat de cada centre disposa a l’hora de valorar l’informe acadèmic de l’alumnat.

Els alumnes que realitzaran les proves en aquesta edició són estudiants de 1.044 centres educatius d’arreu del país, concretament de 536 centres de titularitat pública i de 508 centres concertats i privats. Els resultats arribaran a partir del 7 d’abril.

Major exigència en la prova d’anglès

Dimarts es realitzaran les proves de competència en llengua catalana, en matemàtiques i en aranès; i dimecres s’avaluaran les competències en llengua castellana i en llengua estrangera.

Enguany, com a novetats i tal com ja es va fer en la darrera edició de les proves de 6è de primària, s’afegirà un full adjunt perquè els alumnes puguin respondre les preguntes tancades, i l’alumnat amb TDAH i dislèxia tindrà fins a un quart d’hora més per a realitzar cadascun dels tests.

A més, com ja va sent habitual, s'instaurarà una major exigència en la prova d’anglès amb l'objectiu que els estudiants de secundària acabin l'etapa amb el nivell B1 del marc europeu de llengües i, per tant, el nivell dels centres catalans convergeixi amb el que la UE exigeix per al 2018.

Només un 0,11% dels estudiants convocats han optat pel boicot

El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha fet una crida al boicot de les proves com a mesura de protesta contra la LOMCE i la LEC i en defensa d'un model educatiu públic i de qualitat. L’any passat, 700 alumnes de 9 centres educatius es van negar a examinar-se’n pel mateix motiu.

Tanmateix, segons dades del Departament d’Ensenyament, aquest dimarts només un 0,11% dels estudiants que hi estaven convocats no s’hi ha presentat (en concret, 37 alumnes) o bé les han deixat en blanc (42 persones). Enguany, i per primer cop, Ensenyament ha especificat que les proves són "obligatòries" i, per tant, els estudiants que no les realitzin en aquesta convocatòria ho hauran de fer en una altra ocasió.

Ensenyament ha anunciat per al març una prova pilot en tecnologia i ciència

El proper mes de març, 1.500 alumnes d'una cinquantena de centres de secundària faran una prova pilot per avaluar les competències cientificotecnològiques que servirà d'assaig per les que farà PISA la primavera vinent. El secretari de Polítiques Educatives, Joan Mateo, ha detallat que la meitat dels alumnes la faran en paper i l'altra meitat amb ordinador, cosa que ha de demostrar si el format influencia en la puntuació dels joves. Mateo ha afirmat que és una oportunitat per fer una anàlisi d'aquestes competències i aconseguir que l'any vinent se n’examinin tots els alumnes.


Alumnes d'ESO examinant-se de les proves. Foto: Xavier Bertral

Navega per les etiquetes

competènciesESOprovesavaluació

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: