Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 12/01/2015

Una guia dóna suport a la restauració per informar sobre els al·lèrgens

La informació es pot proporcionar oralment, però sempre se n'ha de disposar de manera escrita o en suport electrònic perquè la puguin consultar tant el personal com les persones consumidores i autoritats de control.

La Generalitat ha editat una Guia breu d’informació alimentària en relació amb els establiments de restauració, els aliments no envasats i els envasats als llocs de venda que dóna suport als establiments de restauració (també albergs i cases de colònies) davant l’obligatorietat de proporcionar informació a les persones consumidores sobre els al·lèrgens presents als aliments que ofereixen. Aquesta obligatorietat l’estableix el Reglament 1169/2011 de la Unió Europea, que va entrar en vigor el 13 de desembre del 2014

Una de les novetats més importants de la norma és la necessitat que els establiments de restauració identifiquin els catorze grups d’aliments que s’esmenten a l’annex II del Reglament i que poden provocar al·lèrgies o intoleràncies a les persones consumidores quan es fan servir en el procés de fabricació o preparació d’un producte alimentari.

Malgrat que hi poden haver altres grups d’aliments que puguin tenir aquest efecte, si no són algun dels catorze recollits a l’annex II del Reglament, els establiments de restauració no tenen l’obligació d’informar-ne.

Pel que fa als públics susceptibles de rebre aquesta informació, la guia estableix que “ha d’estar a disposició del personal de l’establiment, de les persones consumidores que la sol·licitin i també de les autoritats de control”. Sobre la manera de proporcionar-la, el document assenyala que les dades es poden transmetre “oralment”, però que “sempre se n'ha de disposar de manera escrita o en suport electrònic al mateix establiment” .

Com a exemples, la guia concreta que la informació es pot facilitar, d’una banda, mitjançant cartells, plafons o rètols que siguin fàcilment perceptibles per a les persones consumidores o , d’altra banda, al web de l’establiment, les pissarres i les cartes o menús , on l’al·lergen es pot detallar al costat del nom de l’aliment: per exemple, “Llobarro amb salsa verda (conté ou i gluten)”. A l’annex de la guia s’ofereixen diversos procediments per elaborar els documents escrits o en suport electrònic.

Conscients de la importància de proporcionar aquesta informació, l'Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) sempre ha vetllat per la qüestió dels al·lèrgens alimentaris. D'una banda, l'entitat es preocupa perquè el proveïdor amb el qual té acord (Serhs Distribució) posi a disposició de les instal·lacions associades les fitxes tècniques dels seus productes. D'altra banda, l'ACCAC ha establert col·laboració amb l’eina de detecció i gestió de les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries Restalergia.

Foto: (CC) Andrea Nguyen

Potser t'interessa: Un nou reglament obliga la restauració a informar sobre els al·lèrgens , 8 consells per tractar els al·lèrgens alimentaris en la restauració col·lectiva

Navega per les etiquetes

al·lèrgensrestauraciólleialimentació

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: