Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 12/11/2014

"Una ciutat educadora, una ciutat que inclou"

El XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores, que se celebra del 13 al 16 de novembre a Barcelona, vol reflexionar sobre com evitar el risc d’exclusió social a partir de projectes transversals de ciutat vinculats a l’educació.

Catorze anys després d’haver acollit la primera edició d’aquesta trobada, del 13 al 16 de novembre Barcelona torna a ser la seu del Congrés Internacional de Ciutats Educadores. Enguany, aquesta cita organitzada per l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE) se celebra al Palau de Congressos de la capital catalana sota el lema "Una ciutat educadora és una ciutat que inclou".

La convenció, que reuneix docents, regidors, alcaldes i altres experts d’origen local i internacional, té l’objectiu de reflexionar sobre com evitar el risc d’exclusió social a partir de projectes transversals de ciutat vinculats a l’educació. En general, aquest congrés s'entén com un fòrum internacional d’intercanvi i debat sobre la incidència de l’entorn urbà en el procés educatiu.

En aquest context, enguany es podran conèixer 150 experiències seleccionades per un comitè científic d'entre unes 600 presentades; i tant aquestes experiències com els continguts de les sessions plenàries es basaran en tres grans eixos temàtics: la inclusió com a dret, la participació i el compromís ciutadà, i la innovació i la creativitat.



Els eixos temàtics

La primera línia de debat parteix de la premissa que les ciutats reuneixen les condicions per generar benestar social i salut als seus habitants. En aquest sentit, les ponències d'aquest àmbit tractaran qüestions relacionades amb la cohesió, la prevenció, l’autonomia, la dependència, etc.

El segon eix temàtic, vinculat a la participació i el compromís ciutadà, es basa en la idea de la ciutat com a espai de convivència, diàleg i relació. Per als organitzadors de la trobada, cal que les ciutats inclusives es mostrin actives en polítiques de participació i, a través d’aquestes, generin tant espais de debat com aliances perquè la ciutadania pugui avançar i implicar-se en projectes de millora de la comunitat.

Finalment, la convenció també debatrà sobre com enfortir el paper de l’escola i altres agents socials i econòmics en la configuració de la ciutat com a espai de creativitat i innovació.

Experts i ciutats participants

Al XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores hi assistiran ponents de reconegut prestigi internacional, com la doctora en Pedagogia Angélica Sátiro, el doctor en Relacions Internacionals Josep Maria Coll i la professora de Filosofia Fabienne Brugère. En total, es preveu que hi participin uns 850 experts de 36 països diferents. Un dels objectius de la trobada és elaborar un text aprovat per l'assemblea organitzativa que contingui compromisos universals consensuats entre les ciutats participants.

A banda de Barcelona (que l'ha acollit l’any 1990 i enguany), altres seus del congrés han estat Göteborg, Chicago, Jerusalem, Lisboa, Sao Paulo i, en l’última edició (la del 2012), Changwon, a la República de Corea. La ciutat que acollirà la cita l’any 2016 serà Rosario, a l’Argentina. 

Fonts: Ajuntament de BarcelonaXarxanet i ACN

Navega per les etiquetes

congrésBarcelonaprofessorateducació

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: