El conseller d’Interior de la Generalitat, Ramon Espadaler, ha presentat aquest matí una nova aplicació d’emergències per a “smartphones” destinada als turistes que visiten Catalunya.
Aquesta aplicació, pionera a Europa i desenvolupada per Telefónica, permetrà demanar auxili a emergències a aquells visitants que no parlen cap dels idiomes amb què el telèfon 112 dóna servei: català, castellà, anglès, francès i alemany. La nova aplicació funciona intuïtivament a través de pictogrames i del servei de geolocalització del telèfon mòbil.
Els idiomes que s’han incorporat en aquesta primera versió de l’aplicatiu són el rus, el xinès, l’àrab, el polonès, el japonès i l’italià, però la tecnologia està preparada per incorporar noves llengües en el futur.
La nova aplicació és fruit d’un conveni de col·laboració entre el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya, Telefónica i el Gremi d’Hotels de Barcelona, que l’ha qualificada com una aposta per a la millora en la qualitat i l’atenció al visitant en temes de seguretat i emergències.
Espadaler també l’ha considerada un "salt qualitatiu" que pot ajudar a millorar la percepció dels viatgers. Al respecte, el conseller ha recordat que la seguretat és l'element més decisiu per escollir destí turístic.