Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 02/07/2014

Els serveis a la comunitat seran matèria obligatòria a l'ESO

L’assignatura comptarà amb 10 hores en horari lectiu i 10 hores fora de l’escola, en què l’ONG amb què els estudiants col·laborin s’encarregarà d’avaluar-los la pràctica.

El Departament d’Ensenyament ha incorporat al currículum de l'ESO una nova activitat transversal obligatòria en què els alumnes faran serveis a la comunitat.

La matèria, que es podrà cursar a tercer o quart de secundària, inclourà 10 hores en horari lectiu i 10 hores fora de l’escola, segons ha explicat aquest dimecres la consellera Irene Rigau. Durant la primera part de l'activitat, mestres i alumnes analitzaran les necessitats de l’entorn i decidiran en quins projectes de voluntariat volen participar. En el segon període, i després d'haver participat en un procés de formació, els estudiants portaran a terme el servei.

Al llarg de dos cursos, el voluntariat social s'ha aplicat com a experiència pilot en un centenar d'instituts. Ensenyament ha anunciat que, amb l’inici del curs vinent, aquesta assignatura serà obligatòria a 152 centres públics i concertats (amb uns 5.000 alumnes implicats); i preveu que abans del 2020 estigui implantada als 1.108 instituts catalans (amb uns 70.000 estudiants). Per desenvolupar-la, el Departament formarà el professorat, mentre que les ONG amb què col·laborin els joves s’encarregaran d’avaluar-ne la pràctica.

La directora general d'Atenció a les Famílies i la Comunitat Educativa, Meritxell Ruiz, ha explicat que, durant els dos anys de pla pilot, un 31% de les iniciatives s'han dedicat a l'intercanvi generacional i un 26% a l'acompanyament i suport a l'escolarització. En la roda de premsa també s'ha destacat que, per a un 98% dels centres participants en aquest pla, la pràctica del servei comunitari ha millorat l’actitud i els valors dels alumnes.

En aquest sentit, Rigau ha advertit que la nova matèria no serà "una maria” i que pretén que els estudiants adquireixin “nocions com el respecte, l'esforç o el treball en equip".

Les entitats socials hi estan d'acord. Preguntat per l'ACN, el director general de la Taula del Tercer Sector, Toni Codina, ha afirmat que aquestes activitats aporten als joves "uns bons valors i una descoberta de les necessitats del seu entorn que són molt útils pel seu creixement personal" i ha valorat "molt positivament" la nova assignatura.



Potser t'interessa: La Generalitat preveu pocs canvis per al proper curs, malgrat la LOMCE, El MUCE demana suport al Parlament en la insubmissió a la LOMCENeix la Xarxa d’Escoles Insubmises a la LOMCEEl Congrés aprova la llei Wert amb data de caducitat

Navega per les etiquetes

voluntariatEnsenyamentESOONG

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: