En base a la nova normativa sobre les certificacions i les
qualificacions professionals, la Generalitat està acabant de formalitzar una Ordre que regularà les etapes i els programes dels cursos de formació de monitor, monitora, director i directora d’educació en el lleure infantil i juvenil que s’imparteixen a les escoles de lleure catalanes. La implementació de la nova Ordre suposarà que les persones que culminin aquesta formació disposaran d’una certificació equivalent a la
qualificació professional de ‘Dinamització d’activitats de temps lleure educatiu infantil i juvenil’ o de ‘Direcció i coordinació d’activitats de temps lleure educatiu infantil i juvenil’. Està previst que aquesta guia, encara en fase d’esborrany i que està elaborant un grup de treball, es culmini el febrer del 2013.
Durant la jornada també s’ha informat als assistents (uns 80 responsables i professorat de 30 escoles d’educació en el lleure) sobre quin és el procés en què es troba aquesta Ordre i quin és el calendari d’implementació de la normativa. A banda de les modificacions curriculars que comportarà la nova legislació, també canviarà la metodologia d’avaluació que s’establirà segons l’assoliment de competències. La cap d’Equips Humans de la Fundació Pere Tarrés, Sònia Fajardo, ha ofert la sessió ‘Formació per competències en el context dels certificats de professionalitat: lleure educatiu’ per donar als assistents les claus teòriques d’aquest mètode avaluador i treballar-lo en casos pràctics.
Així mateix, durant la jornada s’han donat les pautes que han de seguir les escoles per a la gestió documental i arxivística dels seus documents (classificació, ordenació i arxivament, transferències i gestió dels documents electrònics). Aquesta informació també s’incorporarà a la guia didàctica.
Potser t'interessa: Nou marc formatiu de l'educació en el lleure