Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Anna Tomàs Marrades | Actualitzat el 24/10/2012

El cau i les competències bàsiques

Opinió

Anar al cau és molt més que un joc: és formar part d'un moviment d’educació en el lleure, l'escoltisme, centrat en la persona i en el seu progrés personal.
El valor d'allò que s'hi aprèn és incalculable, tant per als infants com per als caps (monitors i monitores). Però una manera de ser-ne conscients és comparar les habilitats i capacitats que s’hi adquireixen amb les competències amb què s’avalua els alumnes a l’educació secundària obligatòria (concretament, amb les competències bàsiques, que són comunes a totes les matèries):

- Competència comunicativa i audiovisual: tot es fa en petit grup o gran grup, però en tot moment ens hem de relacionar i transmetre les nostres opinions amb els nostres arguments. És una de les més potenciades.
- Competència artística i cultural: la majoria de projectes estan vinculats al nostre país.
- Competència de tractament de la informació i competència digital: cada nou projecte que es comença requereix una recerca d’informació per poder-lo dur a terme i comentar-ho amb la resta de la branca.
- Competència matemàtica: sempre l’apliquem a l’hora de calcular les rutes, horaris que portarem, quantitats que hem de comprar, fer el pressupost...
- Competència d’aprendre a aprendre: la tenim sempre inclosa en tot el que fem degut a la manera d’estructurar-nos dins l’agrupament.
- Competència d’autonomia i iniciativa personal: són les habilitats i actituds que un mostra envers la branca (grup d’infants de la mateixa edat).
- Competència en el coneixement i la interacció en el món físic: la veiem quan prenen decisions envers el projecte i tenen en compte la cura del medi ambient i fan un ús responsable dels recursos naturals.
- Competència social i ciutadana: la veiem tant quan treballen en petit grup com quan són en el gran grup per la manera de relacionar-se amb la resta i comunicar-se, com expressen les seves idees i com resolen els conflictes constructivament.

Els nens i nenes que van al cau, doncs, hi treballen les competències bàsiques, i això queda reflectit a l'escola, però també en la resta d'aspectes de la vida.



FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Anna Tomàs MarradesCap de la Demarcació Nord-Occidental de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya
Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: