El valor d'allò que s'hi aprèn és incalculable, tant per als infants com per als caps (monitors i monitores). Però una manera de ser-ne conscients és comparar les habilitats i capacitats que s’hi adquireixen amb les competències amb què s’avalua els alumnes a l’educació secundària obligatòria (concretament, amb les competències bàsiques, que són comunes a totes les matèries):
- Competència comunicativa i audiovisual: tot es fa en
petit grup o gran grup, però en tot moment ens hem de relacionar i transmetre les nostres opinions amb els nostres arguments. És una de les més potenciades.
- Competència artística i cultural: la majoria de projectes estan
vinculats al nostre país.
- Competència de tractament de la informació i competència digital: cada nou projecte que es comença requereix una recerca d’informació per poder-lo dur a terme i comentar-ho amb la resta de la branca.
- Competència matemàtica: sempre l’apliquem a l’hora de calcular les rutes, horaris que portarem, quantitats que hem de comprar, fer el pressupost...
- Competència d’aprendre a aprendre: la tenim sempre inclosa en tot el que fem degut a la manera d’estructurar-nos dins l’
agrupament.
- Competència d’autonomia i iniciativa personal: són les habilitats i actituds que un mostra envers la
branca (grup d’infants de la mateixa edat).
- Competència en el coneixement i la interacció en el món físic: la veiem quan prenen decisions envers el projecte i tenen en compte la
cura del medi ambient i fan un ús responsable dels recursos naturals.
- Competència social i ciutadana: la veiem tant quan treballen en petit grup com quan són en el gran grup per la manera de relacionar-se amb la resta i comunicar-se, com expressen les seves idees i com resolen els conflictes constructivament.
Els nens i nenes que van al cau, doncs, hi treballen les competències bàsiques, i això queda reflectit a l'escola, però també en la resta d'aspectes de la vida.