Aquest pla de formació té com a objectiu contribuir a l'increment de la competitivitat de les empreses i entitats turístiques, creant un nou escenari orientat a la cooperació, a la co-creació i a l'aplicació de les possibilitats d'innovació en tots els àmbits i processos.
En total són 24 cursos, que sumen un total de 350 hores lectives, i que s’impartiran arreu del territori català (Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Manresa, La Seu d’Urgell, Tortosa, etc.). Tot i que les places són limitades i varien en funció del curs, l’oferta total té una capacitat per a 1.000 persones.
Aquest nou pla de formació, en el qual l’àmbit de la transformació digital té un paper clau, està pensat tant per petites i mitjanes empreses com per als grans actors del sector turístic.
Així, s’ha configurat una oferta formativa completa i homogènia al voltant de tres vectors: innovació, transformació digital i màrqueting digital.
Els cursos s’articulen a través de 3 itineraris formatius:
- Itinerari 1: Innovació en producte i servei turístic per donar resposta als reptes actuals en la creació de productes innovadors.
- Itinerari 2: Transformació digital per facilitar la immersió de les iniciatives turístiques en l'actual dinàmica de transformació digital.
- Itinerari 3: Màrqueting Digital i comercialització per a una òptima utilització de les noves tecnologies com a instrument de màrqueting.
En l’itinerari d’Innovació en producte i servei turístic es poden trobar cursos com “Design thinking aplicat a la creació de noves experiències en turisme”, “la gamificació com a estratègia d’innovació en turisme”, o “com crear experiències familiars accessibles per a tothom”, entre d’altres.
En el segon itinerari, Transformació digital, s’ofereixen els cursos de “Tecnologies digitals que milloren l’experiència del client” o “Analítica i big data: oportunitats de negoci i millora de serveis i eines existents”.
I en l’últim itinerari, Màrqueting digital i comercialització, hi ha tallers de continguts web i xarxes socials, de creació de pàgines web, de posicionament SEM, o de reputació en línia, entre d’altres.
Les empreses i entitats que s’inscriguin en aquests cursos tindran l’oportunitat de conèixer les noves tendències i noves oportunitats de negoci del sector turístic, així com obtenir la inspiració necessària per impulsar projectes innovadors i fer treball en xarxa (networking), construint relacions amb persones que poden ajudar a incrementar el volum de negoci i generar notorietat de les entitats i empreses.