Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 18/04/2018

Tothom de colònies

Marxar uns dies de convivències suposa molt més que escollir una casa i llogar un autocar. Les colònies no són una activitat obligada dins el currículum escolar, així que per tirar-les endavant requereixen una implicació extra de l'equip de mestres i la voluntat dels pares i les mares.

Espai de convivència, de contacte amb la natura, per aprendre a través de l'experiència o per reforçar els vincles amb els companys de classe. Aquests són només alguns dels valors que ofereixen les colònies, que moltes escoles aprecien i inclouen en el seu Projecte Educatiu de Centre.

Les colònies generen moltes oportunitats d'interacció entre els companys de classe i entre els mestres i els seus alumnes. La convivència ajuda a conèixer els altres de manera més intensa i a reforçar-ne el vincle. Alhora també és una bona manera perquè l'alumnat nou a l'escola s'integri plenament en el grup.

Les convivències permeten aprendre de manera directa i a través de l'experiència els continguts que s'han tractat a classe. L'entorn natural de les cases de colònies ofereix múltiples possibilitats als mestres per complementar l'aprenentatge dels alumnes, de manera que aquests s'hi impliquin com si es tractés d'un joc (ja sigui coneixent i tocant els animals de la granja, aprenent a cultivar l'hort o, per exemple, descobrint les plantes i arbres del bosc). Per tal que aquest aprenentatge sigui efectiu, a més, a classe es fa un treball previ i posterior sobre el que es farà o ja s'ha après a les colònies.



Alhora, en el marc del desenvolupament de tota aquesta activitat complementària a l’acció educativa escolar, s’ha anat consolidant un sector cada vegada més organitzat i professionalitzat, que ha permès en el darrers anys millorar la qualitat de la seva acció.

Tal vegada, a partir d’aquesta realitat, la Llei d’Educació contempla, en el seu preàmbul i
amplia en el seu capítol número quatre, el reconeixement explícit del valor educatiu i socialitzador de les activitats de lleure i el dret de tots els alumnat a accedir-hi en condicions d’igualtat.

Molts són els motius pels quals històricament les colònies han tingut un paper important dins del projecte educatiu de moltes escoles del país, les quals sempre les han entès com un espai educatiu on es promou especialment la convivència, la cohesió de grup i moltes de les competències personals i emocionals que es pretenen assolir a l’ordenació curricular de les diferents etapes educatives.

Però en l'àmplia implementació de les colònies escolars també ha estat clau l'empenta dels mestres que, moguts per un esperit vocacional indiscutible i un ferm convenciment vers els beneficis pedagògics que s’obtenen en unes colònies, han generalitzat l’ús d’un recurs educatiu avui més necessari que mai.




Potser t'interessa:
Especial colònies escolars

Navega per les etiquetes

colònieslleureeducació

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: