Ús de cookies
e-colònies.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Predicció meteorològica
Actualitzat el 18/02/2018

La comunitat educativa: Ni un pas enrere

El món educatiu unit després que l’Estat hagi anunciat la possibilitat d'incloure una casella perquè els pares puguin triar el castellà com a llengua vehicular dels seus fills.

La comunitat educativa de Catalunya, institucions culturals, diferents partits, les alcaldesses de Badalona i i Barcelona, entre molts altres, ja han expressat el rebuig frontal a la pretensió del govern espanyol d’incloure una casella en la matriculació perquè els pares puguin escollir l’escolarització en castellà. La reacció contrària de sindicats de docents i estudiants, de la plataforma Somescola, que agrupa totes les entitats de la comunitat educativa, i d’Òmnium Cultural, entre d’altres, va arribar després que l’Estat hagi anunciat que estudia la possibilitat que en la matriculació del pròxim curs escolar a Catalunya s’inclogui una casella en la qual els pares puguin elegir el castellà com a llengua vehicular dels seus fills.
 
Segons el Ministeri, es tracta d’una petició que han fet el sindicat de professors AMES i Societat Civil Catalana (SCC), el president de la qual s’ha reunit avui amb Mariano Rajoy. Davant aquest anunci, el portaveu d’USTEC, Ramon Font, el sindicat majoritari entre els docents de Catalunya, ha assenyalat que “han traspassat una línia vermella”. La Plataforma per la Llengua, ha alertat que “el Govern pot estar buscant la divisió a les aules de les escoles de Catalunya segons la llengua vehicular que els pares elegeixin per als seus fills”. Òmnium Cultural ha acusat el Govern central de “voler dividir la societat amb un atac directe a l’escola catalana” i ha assegurat que defensaran, “sense descans el model d’immersió lingüística garant de la cohesió social i avalat per experts internacionals”.

En un recent comunicat del Consell escolar de Catalunya es posa en relleu el sistema educatiu català, amb la presència actual d’unes 120 llengües diferents, que s’ha dotat d’un model plurilingüe assentat en unes sòlides bases psicopedagògiques. El projecte lingüístic de cada centre educatiu defineix l’estratègia a seguir per desenvolupar al màxim les habilitats comunicatives de tot l’alumnat, en un exercici responsable de l’autonomia reconeguda per la legislació vigent. Un tractament integrat de les llengües als centres educatius capacita per interactuar en la pluralitat de contextos sociolingüístics en què viuen els alumnes.

Avui dia ningú no posa en dubte que la immersió lingüística no tan sols ha garantit i garanteix el coneixement per part de tot l’alumnat del català i del castellà, sinó que a més afavoreix una actitud oberta per incorporar el coneixement d’altres llengües i per enriquir les competències comunicatives. I això té una estreta relació amb l’èxit educatiu i la formació al llarg de la vida.

L'Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) vol mostrar el seu suport al model educatiu del país i el sistema d'immersió lingüística actual. Convençuda d'un model exitós que garanteix la cohesió social i la igualtat d’oportunitats per a l'alumnat, rebutja qualsevol situació que pugui segregar els infants per motius lingüístics. 
 
Imatge: Unilateral.cat

Navega per les etiquetes

mestresescola catalanaeducació

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web.

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Cr. Viladomat, 174, 08015 BARCELONA Tel: + 34 93 412 14 37 Fax : + 34 93 318 04 45 - www.accac.cat - [email protected]
Edició: